Elviraen Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Tenkte pluttselig på noe: hvis man er gravid utenfor livmoren produserer man HCG, dvs, man får en positiv test. Får man symptomer på lik linje også da? hvor lenge lever det utenfor livmoren? snakka med naboen her en dag, og de kjenner noen som mista i uke 6, men som ikke fannt det ut før i uke 15.....? merker man ikke om man mister? må jo teste hver da da!? huff, nei unødvendig bekymring, men blir jo til at man tenker på det, burde jeg ta en test nå da kanskje? hva tror dere om dette? jeg er jo svimmel å kvalm å giddasleus, har ikke matlyst, brekker meg av alle mulige lukter......har ømme pupper, luft i magen å mageknipe å stikkinger flere ganger om dagen.....Å diare for ikke å glemme det!! men ble jo så usikker!? er den der enda?
❤Silly Dilly ❤ Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Xu, eller svangerskap uten for livmoren er for det 1. veldig sjeldent, det er mere vanlig med spontan abort eller missed abortion. Hvis man har svangerskap utenfor livmoren vil kroppen oppføre seg som om du er gravid på samme måte som ellers, og du vil få utslag på hcg test.Hvis dette skulle skje, så vil du merke det. Man blir veldig dårlig, blør og kan ha høy feber.. Det hørtes veldig rart ut å ikke finne det ut før i uke 15 om man mistet i uke 6... Det høres jo uansett ut som om du har alle de normale svangerskaps symptomene, og alt er sikkert veldig bra =) Du kan jo ta en tur til fastlegen din allerede nå, for å høre om alt er greit.. Vet det er vanskelig å ikke bekymre seg over alt det vonde som kan skje, men det gjelder å fokusere på at dette kommer til å gå bra.. Kroppen har ikke godt av at man stresser over til som kanskje kan skje.. Lykke til =)
septemberpiken Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg kan ikke mye om dette (heldigvis), men ei jeg kjenner var gravid i egglederen, og hun ble veldig veldig dårlig. Om du ikke har noen tegn til at ting er galt, så er det jo mest sannsynlig ikke noe galt heller. Prøv å ta det med ro og nyt graviditeten din - det er helt normalt å føle seg usikker, men for de aller fleste går dette helt fint! Ikke glem det!
Hemmeline Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Som de sier så er graviditet utenfor livmoren smertefult og noe du vil oppdage. Ved en MA så vil man av og til ha graviditetsymptomer en stund etter at det er dødt. Sist jeg hadde MA døde det i uke 8 men ble ikke oppdaget før i uke 12 på ul, og da var jeg fortsatt kjempekvalm. Det vil gi utslag på tester også når man har MA fordi det tar noen uker før hcg forsvinner fra kroppen. Men synes ikke du skal bekymre deg...det går bra med de aller aller fleste. Men det er jo naturlig å bekymre seg i begynnelsen... Du får heller prøve å fokusere positivt og nyte graviditeten med både kvalme og andre symptomer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå