Suretær Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 kommer det til å være sånn helt fram til fødsel? Jeg har virkelig vondt på begge sidene bak nederst i ryggen, og hele tiden går det små kniver ned i rumpeballene. Trodde først det var fordi jeg hadde tråkket feil, men nå er det 14 dager side så jeg begynner å ane at det kan være bekkenet. Men jeg kan jo ikke ha det sånn i 7,5 mnd til?? Eller?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 om det er bekkenet som krangler, kan du forberede deg på at det vil vare frem til fødselen desverre.. men det du kan gjøre da, er å ta så mange forhåndsregler som mulig, få kontakt med en dyktig fysioterapaut (med kompetanse på gravide/bekkenplager) ellers er det mange småting man kan gjøre for å lette på plagene/unngå at de forverrer seg for mye knip! knipeøvelser er viktig, det styrker musklaturen i hele bekkenet, knip inn og opp alt du kan hold i ti sek, og slipp sakte og kontrollert ut igjen (ikke "press" ut, da går vinninga opp i svinninga) gjenta ti ganger. svømming er bra. Null belastning, men man får trent musklaturen godt. Jogge i vannet er bra (ser litt løk ut, men pytt pytt, de fleste sjønner at man gjør det pga trening- hehe) hm.. unngå å stå for lenge, eller sitte for lenge. er masse mere småtips, men har ikke tiden akkurat nå. Kan supploere mer på "tipslisten" senere, men skaff deg en dyktig fysioterapaut:)
Suretær Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2008 Ok, takk for svar. Hvordan vet man at det er bekkenet eller ikke da?? Håper virkelig ikke det er det, for i min jobb er det mye gåing opp og ned trapper, tunge løft og mye stress. Nytter ikke hvis det fortsetter sånn men kan jo ikke sykemelde meg heller. Orker virkelig ikke gå hjemme så lenge, da kommer jeg til å gå på veggen. takk for tips, skal knipe så godt jeg kan: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå