Gå til innhold

Når burde vi begynne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har bestemt at vi vil bli gravide iløpet av et året. Vi lurer bare på når vi skal begynne. Jeg går jo fortsatt på p-pillen og vet jo at ting kan ta tid for å normalisere seg etter man slutter. Og sjansene for at den sitter på første forsøk er jo ikke så stor.

Noen som har noen tips og råd om hvor lenge før vi har tenkt å begynne jeg bør slutte på pilla og hvor lang tid pleier det å ta før man blir gravid? (hvis det finnes noe gj.snitt på det, hehe)

Jeg har et barn fra før som er 5 år, så er absolutt på tide med en til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei, som du selv sier er det ikke lett og vite hvor lang tid ting tar... jeg anbefaler og slutte på pillen (bruk event alternativ prev.) og ta folat. Se hvordan syklusen din er.. Men skal du rekke og bli gravid i 08 bør du bare starte.. er jo bare 2mnd igjen...

lykke til=)

Skrevet

Hehe, jeg kan ikke skrive idag. Mente ikke at vi prøvde å bli gravid iløpet av dette året men ett år :P

Vi måtte ta den beslutningen fordi jeg egentlig skulle begynne på blodtrykksmedisiner. Men hvis jeg planla graviditet innen et halvt år sa legen min at jeg ikke kunne begynne på det. Så da måtte vi jo ta valget om vi skulle begynne å prøve snart eller om vi måtte vente over ett år før vi ville prøve.

Og siden jeg allerede har ett barn på 5 år som ønsker seg søsken og jeg har vært babysyk i 4 år nå tenkte vi at det er vel på tide.

Skrevet

da er det jo bare og kjøre på... hihi

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...