Gå til innhold

Kan dere se litt hit? Jeg trenger litt synspunkt:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en graviditetstest den 13 april da det var 2 dager siden jeg skulle hatt mensen. Jeg trodde egentlig ikke at jeg kom til å bli gravid fordi vi ikke hadde hatt så mye sex som bi brukte, men tok en test for moro skyld(+ at jeg hadde en følelse av noe rart). Testen viste positiv. Jeg tok flere tester iløpet av de neste dagene og ukene og dro til legen i uke 7 for å få bekreftet svangerskap. Vi regnet ut at terminen ble den 24 desember. Da jeg kom til ul i uke 19 ble jeg satt tilbake, slik at min nye termin utfra målene på baby tilsa at termin ble 12 januar.

Men da jeg snakka med mamma sa hun at det var akkurat slik det hadde vært hos henne også med meg og min søster. Født 46 cm og 2890 gr, men i følge mamma’s termin var det til rett tid, men ifølge ul var det 3 uker fortidlig i forhold til ultermin..

Hva ville dere gått ut fra?

Jeg må bare nevne det at jeg kjente spark allerede i uke 17(små svake, men det samme som jeg har kjent hele tiden) men da mener ul at jeg var i uke 14 og det er jo litt VEL tidlig til å være førstegangsfødende…

Håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett det der! Selv fikk jeg mens- og ul-termin på akkurat samme dato og har hatt det lettvindt sånn. Men jeg ville kanskje holdt en knapp på mens-termin og et sted midt i mellom...? Hvis det ligger til slekta kan jo begge deler være riktig.

Uke 14 hørs veldig tidlig ut å kjenne spark, om du ikke er andregangs? Selv kjente jeg ikke antydning til liv før uti uke 18 og begynnelsen av uke 19.

Håper du finner ut av det. Uansett vil babyen komme når den kommer, enten du er klar selv eller ikke :-)

Skrevet

Vil bare hensvise deg til en tråd i desemberforumet jeg:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/138922587

Har ikke så peiling på dette, men jeg hadde ihvertfall insistert på en ekstra ul :)

Det er jo ikke i alle tilfeller babyen kommer når den kommer. Ganske mange blir jo satt i gang når man er på overtid, og det er det jo en grunn til. Det er jo ulik praksis på hva som regnes som overtid også... og med stor diff. på terminene hadde jeg i hvertfall ønsket å bli fulgt tett opp på slutten!

Skrevet

Ekstra ultralyd er det ingen vits å insistere på nå.. fordi nå er ungene så store at de vokser individuelt..

egentlig så er det ikke noe vits å tenke på det i det hele tatt.. pga legene på sykehuset går ut ifra ul termin uansett.. jeg ble selv flyttet fra 12 desember til 4 januar.. noe jeg selv vet ikke stemmer.. Men hva er det å gjøre? Bare vente å se når vesla kommer..;) Lykke tiL!

Skrevet

Hei..

Jeg hadde det likt med siste mann, fikk flyttet terminen med 3 uker,

men jeg var fast bestemt på at dette var feil utifra mine egne beregninger..

De ville ikke høre på hva jeg sa å mente de viste best..

Men hvem fikk rett, det ble meg..jenta vår kom til min terminberegn, men ifølge de 3 uker før..De ville ikke innrømme feilberegn..

Er du usikker kan du vel be om ny vurdering, hvis ikke det hjelper sånn som i mitt tilfelle må du nesten bare vent å se når den kommer..

Jeg slo meg til ro med at jeg hadde rett, jeg fødte nøyaktig på den dagen jeg trodde jeg skulle føde..

Ikke bruk resten av svangerskapet på å bekymre deg, ut kommer den uansett..

Lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...