Gå til innhold

Sååå lei av å bli kritisert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle hakker på meg mens jeg går graviid!Var i bursdag til tante forrige uke. Der ble vi spurt hva barnet skal hete. H*n skal hete Tom sa jeg.Hvorfor sier de. Fordi jeg vil han skal lære å skrive tidligere enn de andre,og Tom er lett å skrive.Ble da nærmest mobba.Alle lo og syntes det var et dårlig grunn for valg. Sambo ble flau!Han skulle faen stilla opp for meg,men neida!Vi var enige om navnevalget! Andre ting de kritiserer er at de mener jeg er hysterisk ang spekemat.Hallo!d står at vi ikke kan spise det på matprotalen. Kunne sagt mye mer også,men det er i8kke lett å være ung og gravid når alle kritiserer. Tenk på det dere som kriserer unge mammaer. oi dette ble laaaaangt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja ja sier bare jeg.. Kritikk er ofte en form for uvitenhet..

Skrevet

Gjør hva du selv vil og drit i de andre.

Hilsen ei godt voksen dame

Skrevet

Sorry, men jeg må nå innrømmet at jeg synes grunnen til navnvalget er helt latterlig. Kan da ikke være seriøst.

Man velger da ikke navn fordi barnet antagelig vil lære å skrive det tidligere enn andre navn. Et navn skal de leve med hele livet og lærer tidsnok å skrive det.

Men er det det som er kriteriet så er vel Jon,Ove og Li enda enklere

Skrevet

Forstår jo at en ler eller synes den forklaringen er rar på valg av navn. Et kort navn er ingen grunn til at barnet kan skrive navnet sitt tidliegere. Det kommer av trening, interesse og gener. Noen kan skrive og lese når de er 4 fordi de har talent, og noen skriver knapt Tom før de er 7. Er ung mor selv, og det er mulig å bruke hjernen selv om vi er 20.

Når det kommer til mat så er ikke alle like oppdatert, og jeg gjør mitt i det stille om jeg ikke er klar til en diskusjon. Det er ikke lett å være noen når en er gravid og blir kritisert.

Skrevet

Frokostkvis! Jeg har jo valgt det fordi jeg liker navnet også da! er jo ikke helt blåst! Men det ER en fordel at barnet lærer å skrive tidlig. Da blir det glad i å skrive fra tidlig alder. Tom er et nydelig navn,så det er en bonus. Til dere med positiv tilbake melding,tusen takk:)

HI

Skrevet

Men DET skrev du aldri.

Og hadde jeg snakket med en som var gravid og som sa at navnet hadde de valgt fordi ungen kunne lære å skrive det tidlig hadde jeg gapskrattet jeg også.

Men hadde hun sakt at "Vi synes Tom er nydelig så det skal han hete. Og det er ikek akkurat negativt at det er et enkelt navn å skrive heller" hadde det vært en helt annan ting.

Det gjelder å fortelle alt.

Skrevet

Så si at dere liker navnet, og ikke kom med en så søkt forklaring. I barnehagen er det ingen sammenheng mellom lengden på navn og om de kan skrive/kopiere navnet sitt. Det kan være en fordel å skrive tidlig, men alle barn kan kopiere navnet sitt i en viss alder og om en heter Tom eller Adrian går det like bra om barnet er normalt utrustet. Det er et latterlig argument som en enkelt kan stille spørsmål ved. Spør en lærer!

Det er kjipt å bli kritisert og hakket på, men det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom alder og kritikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...