Tomaten Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Var til kontroll nå på morgenen.... Kom inn blid og fornøyd, og tok prøver og alt jeg skulle... Skal på ordinær ul seinere idag, så da sa hun at hun ikke ville høre etter hjertelyden... Jeg har vært igjennom 1 MA og 1SA siden januar, og de siste dagene har jeg vært litt redd for at det ikke har gått bra denne gangen også, siden jeg ikke merker noe særlig, og enda ikke har kjent spark... Hadde med meg småen på 4 år også, da han har vært syk og ikke kunne dra i bhg, så jeg lurte på om hun kunne høre etter lyden likevel, så kunne småen høre også... Hun ble kjempesur, og ba meg slutte å være så hysterisk, smalt igjen døra da hun gikk ut for å hente doppleren, og smalt døra like hardt igjen da hun kom inn igjen... Hun ba meg skjerpe meg, for det er ikke bra for ungen at du er så hysterisk!! Unnskyld meg, sånn sier man vel ikke.... Ble litt lei meg jeg.. Hun er 29 år, har ingen barn selv, og aner ikke hvordan det er å miste et barn... blir så irritert....
Tomaten Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. oktober 2008 Skal heldigvis til jordmor nestegang... så da sa jeg at jeg fortsetter på kontroller hos jordmor så lenge jeg er frisk.... Gidder ikke dra til en lege som oppfører seg sånn så lenge jeg ikke må
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Hallo.. Du må sende inn en klage! Ingen lege kan oppføre seg slikt.. ! Uhørt.. Håper det går bra på UL da:) Er du langt på vei?
Tomaten Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2008 Ja, skulle nesten det... Hun har sagt så mye rart... Hun er egentlig fra Hong Kong, og der er alt annerledes.... hun har litt annet syn på det å miste et barn tror jeg.... sist jeg mistet sa hun bare at sånn er skjebnen.... Hun fant jo heldigvis hjertelyden, så er rolig nå... går nok bra på ul også, men er jo ikke noe gøy å være bekymret.... Er forresten 18+3....
Eplejuice Fødeklar Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Ville nok sagt rolig til henne. Det er helt greit at du har en dårlig dag, det har vi alle av og til. Men jeg forventer at når du er på jobb så skal du oppføre deg der etter. Å det å kalle meg hysterisk, fordi du har lyst til å bli fort ferdig, så du kan ta i mot neste, eller fordi du ikke har evne til å sette deg inn i hvor forferdelig det er å miste et barn. Det er rett og slett uprofisjonelt, å det er det å drive å slenge sånn med dørene også. Så før du tar i mot neste mann, så bør du sette deg ned, gå inn i deg selv å spørre deg selv om: hvordan du ønsker at folk skal oppfatte deg, og hvor mange som vil beholde deg som fastlege om du behandler folk på denne måten?
Eplejuice Fødeklar Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 lykke til på UL foresten Å det må jo ha vært morsomt for storebror å høre hjertelyden da. Enig med at du burde sende inn klage.
Tomaten Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2008 Ja, burde nok sagt til henne, men ble så paff at jeg ikke klarte si noen ting... Hun er heldigvis bare turnuslege, fastlegen min kommer tilbake i februar etter endt barselpermisjon, da har jeg henne den sist mnd før fødsel hvertfall
Anjo Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Du er ikke hysterisk, og du hadde all grunn til å høre hjertelyden. Jeg har mistet tre. Vet hvordan det er å finne et dødt barn på UL. At du kan være litt forbredt er det ikke å forakte. Dette er en dr helt uten peiling og forståelse. Bytt.
Jentebebis i mars <3 Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Legen og jordmora sier at de ALLTID skal lytte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå