Gå til innhold

Når burde vi begynne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har bestemt at vi vil bli gravide iløpet av et åre. Vi lurer bare på når vi skal begynne. Jeg går jo fortsatt på p-pillen og vet jo at ting kan ta tid for å normalisere seg etter man slutter. Og sjansene for at den sitter på første forsøk er jo ikke så stor.

Noen som har noen tips og råd om hvor lenge før vi har tenkt å begynne jeg bør slutte på pilla og hvor lang tid pleier det å ta før man blir gravid? (hvis det finnes noe gj.snitt på det, hehe)

Jeg har et barn fra før som er 5 år, så er absolutt på tide med en til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig få som klarer det på første forsøk, og hvis dere planlegger å bli gravide innen ett år ville jeg slutta på pilla med en gang. Husk at det kan ta lang tid før du får tilbake mens etter pillebruk, og ikke minst før du får regelmessig syklus igjen.

Har sett statistikk på hvor lang tid det kan ta å bli gravid, men husker ikke helt hvor... Lurer på om det var på babyverden.no

Skrevet

Jeg har lest at for ett par som begge er under 30 år tar det i gjennomsnitt 6 mnder å bli gravdi. Dog har spira satt seg på første forsøk hos meg begge gangene. Så det er umulig å si :) men lykke til!

Skrevet

Vi har bestemt oss for å slutte på pilla om 7 uker, for det er det jeg har igjen med piller. Så sa legen min at jeg burde ta folat fra 3 mnd før jeg hadde tenkt å slutte på pilla, så da har jeg begynt på det :)

Og så skal jeg begynne på akupunktur som også kan hjelpe til litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...