Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Var på UL i dag. Terminen ble satt fremover 8 dager. SÅ istedet for termin 26.Mars, fikk jeg termin 3.April. Dette VET jeg er fysisk umulig. I følge UL-terminen skjedde befruktningen 9.Juli. Da var jeg og typen min en halv jordklode fra hverandre. Vi hadde sex 1.Juli, før jeg dro på tur uten han. Hvordan skal jeg forholde meg til menstermin VS. UL-termin??
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 VET du at du hadde eggløsning den 1 juli eller VET du at dere hadde samleie den 1.juli? Det er jo en stor forskjell Husk at sperm kan overleve opptil 7 dager inni deg, så det er ikke usansynlig at UL-termin kan stemme :)Selv om dere hadde samleie 1 juli kan jo egget ha kommet 8-9 juli og blitt befruktet! Hos meg derimot hadde jeg eggløsning 5 juli OG samleie KUN den ene dagen den mnd.og ble ikke flyttet så mye som en dag på ultralyd. Dette pga. el-tester. Så hvis jeg var deg ville jeg forholdt meg til ultralyd-termin. Den er som oftest riktig
Plutselig_gravid Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg hadde termin 13.mars. Fikk ul termin 24 mars. Hele 11 dagers forskjell det.. Det er nok ul terminen som blir den offisielle terminen din og det blir den leger, jordmor og sykehus forholder seg til. Og regner evt overtid fra. Ang at barnet ble unnfanget 1. juli. Kan ta noen dager etter befruktning før egget befruktes og fester seg. MEN BELIEVE ME. Vet hvor kjipt det er å bli flyttet "feil" vei.
Trollunn Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Ul-terminen er nok riktig. Som nevnt, så tar det noen dager før egget blir befruktet etter samleie Om UL-terminen er noen få dager feil, så må man nok forholde seg til den uansett. kjipt ja
mn73 Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg skal på ny UL i m orgen, jeg hadde mensen i mai, ikke etterpå, men er utrolig uregelmessig... men legen trykket, målte styra og ordna og fant en dato han mente var riktig, men på UL ble jeg flytta 5 uker...og må derfor tilbake på ny UL, det kan ikke stemme ut fra positiv test at jeg skal flyttes så mye, men jfr jordmor på UL, så spiller ikke slike tester noen rolle, de skulle man ikke bry seg om.. Så jeg venter i spenning iallefall til i morgen
Anjo Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Åtte dager har jo ingen praktisk betydning. Det ville jeg ikke brukt krefter på. Men UL kan ta feil. Med min nr to ble jeg flyttet fra 20 september til 13 oktober. Da ville jeg fått problemer med def. av overtid ol. Forskellige leger målte samme dato. Da jenta mi ble født 10 september var hun ikke for tidlig i det hele tatt. Legene mente det var hodefasongen som gjorde det vanskelig å måle.
Underveis --> Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg var på ordinær ul i går og diskuterte dette med jordmor. Hun sa at selv om det ble protester dersom man ble flyttet tilbake, så var det også slik at det befruktede egget kan variere litt når det fester seg. Altså, utviklingen og delingen kan stanse opp i hele 9 dager! Så selv om man har samleie to uker før, så kan eggløsningen komme flere dager senere, samtidig som det befruktede egget kan bruke flere dager på å feste seg noe som kan forskyve fosterets utvikling veldig ifht om samleie var det samme som befruktning. Jeg var heldig i så måte. Min menstermin stemmer eksakt med ul-termin.
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2008 Takk for svar! Nei, for min del betyr det forsåvidt ikke så mye. En uke fra eller til liksom, men når typen min begynner å stille spørsmål om hva jeg gjorde på da jeg var i utlandet liksom. Hehehe. Jajja, jeg stoler på UL-terminen. Ungen kommer vel ut når den er "ferdig" uansett:)
Trollunn Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Hehe, jeg skjønner hva du mener nå Jeg var på en ukes hurra-tur til Irland, og det var etter min beregning (det ene) samleiet vi hadde (på en stund) som skjedde to dager før jeg reiste, som smelte meg på tjukka ;) UL-terminen viser at egget ble befruktet 5 dager etter samleiet... alle tuller med at jeg kommer ti å få en rødhåret liten ramp, som snakker irsk...hehe
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2008 Heheh!! Huff. Ja, typen min sa han kom til å hoppe fra broa om det spratt ut en liten bulgarsk bartenderbaby i April. *ler*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå