Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg og barnefaren til datteren min gikk fra hverandre for snart en måned siden, og alt gikk egentlig veldig bra..han hadde fremdeles følelser for meg,så han sleit veldig der, men jeg prøvde så godt jeg kunne å støtte han, og treffe han så mye som mulig slik han fikk treffe jenta vår (han klarte ikke å ta seg av henne alene sa han). på lørdag bikket det over for han og vi hadde en stor stor krangel, og truet om at viss han ikke fikk 50-50 så.... vi var hos mekler sist uke og ble enig om en avtale som vi skrev under på, og den virker veldig grei til og begynne med synes jeg, men nå skal han ha mer, uten at han i det hele tatt har prøvd den vi allerede har.. han har hatt henne en dag, og det gikk veldig bra, noe som jeg ble veldig glad for å høre! men han har ikke tatt noe ansvar egentlig siden hun ble født, og bor for øyeblikket bare hos en kamerat og har ikke jobb.. Jeg har sagt til han at jeg gjerne vil prøve ut den avtalen vi har, og komme tilbake til det om et par uker, for jeg vil selvfølgelig at han skal få se jenta vår, og at hun skal få masse tid sammen med pappaen sin.. Vi har også en del økonomiske ting å ta tak i, men han nekter å betale noen ting (felles lån og diverse) før han har fått mer tid me datteren vår.. vet det var et veldig rotete innlegg, men er det jeg som virker helt urimelig? Familien står bak meg, og støtter meg veldig, viss det ikke hadde vært for dem så hadde jeg nok gitt han mer dager, bare for å slippe krangelen. men det er datteren vår som virkelig er det viktige her, ikke oss.. hadde jeg ment at det beste for henne var 50-50, eller at det var han som var den som var best egnet til å ta seg av henne, hadde jeg selvfølgelig sagt det..
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 hei ! (ja jeg synes det var litt rotete men jeg forsøker skrive litt likevel...ta den med når du leser svaret mitt om det er noe jeg har misforstått...) 1. forstår som at dere akkurat har skrevet under skriftlig avtale. Synes det er helt rimelig at du står ved at denne skal forsøkes før dere ev vurderer en annen ordning ( fikk ikke helt med meg hvilken avtale dere har men poenget er at denne uansett ikker er forsøkt ennå). 2. 50/50 trusselen hans driter du i ( beklager språket ) er skrevet masse om det her inne tidligere se div innlegg.. dette får han aldri i dagens system medmindre du er enig !! 3. Ved ev ny avtale få ny time på familievernkontoret-bruddet er såpass ferskt og da er det masse annet grums som lager trøbbel også.... 4. Div øk ting - gi klar beskjed om at dette er en annen sak som aldri skal blandes med samværssaken ( ei heller bidragssaken), hold klart og fast på dette selv i opphetede stunder, det har du igjen for - ta ett problem ad gangen.. Dersom han ikke betaler fellers ting og du må legge ut for begge ta vare på kvitteringer etc og skriv logg så du får det med den dagen dere starter det økonimiske oppgjøret dere imellom. 5. Krev bidrag ! og innkreving via nav.. gjerne fastsetting også, de 800,- (ca ) som ev fastsetting via nav koster er vel anvendt---da er ikke det noe å krangle på..husk dette er datterens penger som du derfro ikke kan frasi deg.... hold på det i ev diskusjoner med ham også ... Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå