Gå til innhold

Noen som har vært i ``samme situasjon``?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp her. Er det noen alenemødre her som har måtte flytte hjem til foreldrene igjen etter at det ble slutt med BF og ikke har hatt så mye penger til å skaffe en egen leilighet, som har måttet vente på OS osv. Hvordan kom dere i gang, hvordan klarte dere å skaffe en leilighet osv.

Ailtså, det jeg lurer på da er.

Jeg har 5000. i foreldre penger, å nå venter jeg på OS osv. Men, er det ingen som kan hjelpe meg og gutten til å finne en leilighet for å komme i gang osV. Et lån eller noe. Nå er jeg innrullet i systemet i min hjemkommune, men jeg skal flytte til en annen kommune. Men, jeg kan jo ikke bo her i flere mnd, eller jeg kan jo men har ikke så veldig lyst, å jeg synes ikke det er så bra for meg og gutten å gå oppå to foreldre og 2 småsøsken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en gang rentefritt lån fra sosialkontoret. Veldig greit, lang nedbetalingstid var det også.

Alternativt, kan du jo søke om midlertidig støtte fra sosialkontoret, til du kommer deg ovenpå.

Skrevet

Hvor mye var det på da? Ja, hvor mye i mnd kan jeg få fra de da? skal jeg bare ringe de å si min situasjon å at jeg veldig gjerne vil han en plass å bo, å om jeg bare skal starte å se etter en leilighet osv?

er så pysete når det kommer til å snakke ;(

Skrevet

Jeg fikk 10 000. Jeg gikk på sosialkontoret for å få økonomisk støtte, også fikk jeg istedenfor tilbud om lån.

Bestill en time og spør om å få snakke med en rådgiver, det er vel det beste.

Skrevet

Men dette startlånet. Hvor mye er det på da? er det nok til å dekke husleie og regninger å sånn da? er det bare for en mnd eller?

Skrevet

Det er jeg ikke sikker på... :o/

Dette er vel noe de på NAV kan svare på også.

Ville uansett fått en time med en rådgiver der, så vil du nok få svar på ting du lurer på rundt dette.

Skrevet

Ja, kan være lurest det. Uansett, tusen takk for svar. Så litt lysere ut for oss nå :)

Håper jeg kanskje jeg finner en leilighet før jul sammen med gutten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...