Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Dårlig immunforsvar, lavt jernlager, slapp og energiløs. Tar gjerne i mot dine gode råd!
Huldretuss Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Spis sunt, tren jevnlig, sov nok om nettene. Det var tre råd.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Lite jern kan ofte føre til at du blir slapp. Sjekk lagrene dine og evt ta litt tilskudd. Det var et råd...
trillemamma Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Tar du jern, må du også få i deg masse c-vitaminer, enten via tabletter, masse appelsinjuice, eller noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg tar jern og c-vitaminer, men lageret vil ikke stige nok. Sannsynlig grunnet en kronisk sykdom i mage/tarm-systemet. Går lang og rask tur hver dag, orker ikke trene da jeg ikke har energi. Spiser sunt og har alltid gjort det. Er en positiv person, men begynner å bli sliten av dette. Problemet er at dette ikke holder. Legen vurderer B-12 sprøyter, men avventer. Er det noen som har noe alternative produkter de har prøvd. Har fått tips om nbg kapsler og skal prøve det i forhold til immunforsvaret tenkte jeg. Noen som har erfaringer med det? Takk for svar forresten. Problemet er at jeg prøver det meste nå. Og lite fungerer godt nok.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Sov nok. Trene, minst 10 000 skritt bør du gå hver dag. Spis sunt, og spir 3 porsjoner grønt og 2 porsjoner frukt. Fet fisk eller omega 3. Antioksidanter bør du få i deg. Blåbær, mørke og fargesterke grønnsaker, nøtter osv.
Huldretuss Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Da ville jeg prøvd å kutte ut mat som kan gjøre deg slapp og uten energi, sånn som melk, gluten og sukker. har du prøvd det?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Har gjort det tidligere. Kanskje prøve det igjen ja. Melk drikker jeg aldri, men jeg vet at hvete ikke er bra for meg. Sukker er nok verre å kutte tenker jeg. Er glad i sjokolade......men skal prøve. Takk takk.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Spiser mye frukt og grønt da jeg er glad i det. Tar fettsyrer og multivitaminer hver eneste dag i tillegg til ekstra av det jeg vet jeg trenger. Elsker smoothies så det får jeg også i meg.Spiser variert mat hver eneste dag. Det er derfor det er så underlig at jg ikke blir piggere litt raskere...
trillemamma Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Er det kun jernlageret ditt som gjør at du er slapp? Sikker på at du ikke har ME? http://no.wikipedia.org/wiki/Kronisk_utmattelsessyndrom
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Høres ut som du er sunnheten selv, spørs om det ikke ligger noe annet til grunn. Kanskje du bør ta det opp med legen på nytt. Prøvd Ginseng eller Rosenrot? Det skal visst være bra og husk masse søvn.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 Ja, legen er sikker på det. Og den diagnosen er visstnok også svært omstridt innen legestanden. Jeg har nok hatt noen år som har vært over snittet tøffe følelsemessig, men føler at jeg får god hjelp til å bearbeide. Kanskje jeg bare er utslitt og trenger hvile og tid?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #14 Skrevet 22. oktober 2008 Ginseng og Rosenrot er fint i perioder hvor kroppen er i form, men man trenger litt overskudd. Men når lagrene i kroppen ikke er fylt opp, er det ikke så bra med falsk energi. Det blir som å kjøre på autobahnen i en utslitt Lada:) Jeg skal prøve den nbg nå og se om den kan hjelpe meg litt på vei. Jeg tar imot alle råd med stor takknemlighet. Men som dere sikkert ser, så er det litt merkelig at ikke det jeg lever etter til daglig funker lenger.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #15 Skrevet 22. oktober 2008 Ja jeg kjenner at jeg er totalt avhengig av masse søvn for tiden. Mer enn til vanlig. Og er helt slått ut om natten ikke har vært lang og med god søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå