Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 det er en lang historie, men jeg må bare ta det fra begynnelsen... Jeg har vært i fødselspermisjon i 10 måneder. tiden har vært vanskelig, og har fått skikkelig depresjon. holdt på å kollapse, men fikk hjelp i siste liten av en psykriater. hun klarte å få meg på beina, og jeg begynte på anti depresive. Jeg har hele mitt liv slitt med kraftig overvekt. Jeg var i kontakt med fastlegen en lang stund, før vi søkte meg inn til overvektsoperasjon. jeg var nødt til å få det gjort nå, for nå hadde jeg ventet lenge nok.. men ble skikkelig lei meg da jeg så ventetiden var på 3-4 år... heldigvis har jeg to knallgode foreldre som ikke ville ha noe av dette og søkte meg inn til å gjøre dette privat. det koster MYE penger, men da blir det kjapt gjort. skal opereres 4 november der. dette er jo en operasjon staten hovedsakelig skal betale, men greit.. jeg måtte da sykemeldes i forkant av operasjonen, og et par måneder etter. jeg ringte nav å hørte hvordan jeg skulle gjøre dette for å få sykepenger i og med jeg var i permisjon. jeg har en elendig intekt, men vi er avhengig av hver gubidige krone, for mannen min tjener heller ikke så vanvittig bra. (intekten min er 9000 utbetalt i måneden... har skattet litt feil før i år. hadde egentlig 12.000, men måtte endre skatten, og da også skatte for det jeg hadde skattet feil, så da ble det 9000...) det sier seg jo selv at denne inntekten er liten.... vi fikk det såvidt til å svirre rundt, men det gikk... på nippen.. uansett, jeg pratet med nav for å høre hva jeg måtte gjøre, for jeg ville ikke gjøre noe feil. de sa at jeg måtte bare sørge for at jeg gikk direkte over på sykepenger, at jeg ikke mistet en dag imellom permen og sykemeldingen, for da fikk jeg ingenting. det var jo helt greit tenkte jeg. dette var flere måneder i forkant. en måned før jeg skulle sykemeldes var jeg i kontakt med dem igjen for å kontroll sjekke. nå var de visstnok blitt mye strengere på dette, så nå måtte jeg bevise at jeg hadde en arbeidsplass å komme tilbake til! men jeg har jo vært ansatt via vikarbyrå, og der går man jo på løpende oppdrag... jeg spurte derfor om jeg måtte komme meg i jobb fort som f.. og arbeide meg opp retten? neida sa de. det går nok greit. det du gjør gangner jo oss, for da er ikke du arbeidsufør om et halvt år. hva skulle jeg skaffe?jo en kontrakt på at jeg hadde jobbet der. og gjerne et brev om at jeg var ønsket tilbake. som sakt som gjort. ordnet sykemelding, brev fra vikarbyrået og kontrakt. var oppe hos nav dagen jeg ble sykemeldt, og snakket med dem igjen. da sa hun at dette går garantert helt fint, det er jo bare bra det jeg gjør. ingenting å bekymre seg over. så gikk det to uker.. ingen svar. ringte da å hørte med nav... nei da hadde de ingen grunnlag til å regne ut sykepenger på! så jeg fikk ikke! HVA sa jeg da. FÅR IKKE? ble bedt om å ringe forvaltningen, og prate med dem. der møtte jeg på den kjærringa.... jeg var jo helt på gråten, og det kom ut et banneord av munnen min. dama sa hun ikke pratet med folk som banna, og smelte på røret til meg. ikke tok hun telefonen når jeg prøvde å ringe opp heller... så jeg kjempet videre med nav lokalt. de syntes dette var uhørt. jeg kom jo uansett til å få 65% penger, for det var liksom det minste. sendte inn et klagebrev til dem sammen med noen andre opplysninger, og det var tid til å vente igjen. jeg har jo alle fagfolk i ryggen på meg også... nav lokalt drev hele tiden å muntret meg opp, dette går fint... ringte nav i går, og der sier hun at jeg får sykepenger! og jeg ble kjo hoppende glad. men... hun hadde ikke tørt å si hele sannheten.,. vedtaket kom i posten i går, og der sto det at jeg fikk bare 65% i tilegg til at jeg ikke fikk betalt for de første 14 dagene!!! WTF? så fortell meg nå hvordan vi skal klare oss på 5500 kroner.... jeg har begynt å få de samme følelsene tilbake, og i går dro bare gubben avgårde med barna. jeg la meg bare i senga å gråt. plutselig klikka det helt, og jeg klarte ikke sitte i ro. ryddet alt jeg kom over. alt annet bare jeg slapp å tenke på det... for da følte jeg det kunne gå galt. dette faenskapet de har skapt selv, har ført meg til randen.... det er rett før jeg må drite i hele operasjonen! jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre... er så sliten så sliten...
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Fy faen, de kan jo ikke holde på sånn! Du må jo kunne stole på at det de sier stemmer? Har du noe dokumentasjon på at de har sagt dette, f.eks mail? Jeg ville ringt opp dama og bedt henne sende et brev med det hun har fortalt deg, og at hun hele tiden har forsikret deg om at du har rett på 100% sykepenger. De er jo der for å informere om hvordan man skal gjøre ting for å få sykepenger, og når de feilinformerer er det deres feil at ting ikke blir gjort korrekt. Dette ville jeg gått videre med! Lykke til, håper du får pengene dine!
Miffs Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Vet ikke helt hva jeg skal si, men mannen min har tilsvarende problemer med nav. ;Masse tomme løfter som de ikke holder. Ville tatt opp samtalene via tlf og bedt om å få skriftlige svar.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2008 jeg har ingenting skriftelig :-( bare vært på telefon, og når jeg møtte dem... var tilogmed i kontakt med to nav kontor.... jeg vet seriøst ikke hva jeg gjør!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå