Gå til innhold

Trener dere som før jenter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 11 uker på vei i dag i følge mens termin.

Jeg er en veldig aktiv jente (spinning, løping, styrke, pilates mm). Når jeg var hos legen sa hun: "Kutt ut styrke. Gå heller turer. Og det er lov å ligge på sofaen. Er ikke så mange svangerskap en kvinne er igjennom, så da er det lov å kose seg på sofaen. Men det er viktig å være litt aktiv også"

Flere som har fått lignende beskjed??

Jeg har derfor plutselig blitt veldig mye mindre aktiv, men har veldig lyst til å trene. Jeg kommer jo ikke til å trene like hard, men det er vel ok å trene både sykkel og litt jogging?? Og lette vekter?? (2-3 kg)

Hva mener dere jenter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som gruppetreningsinstruktør, og vet at man må ta det mye mer med ro enn tidligere (det gjelder jo de som har trenet aktivt fra fra før av). Jeg instruerer i spinnng og styrketrening, men tar det mye mer med ro enn tidligere. Slapper mer av, og tar meg ikke "ut" på timene. Jeg bruker mindre vekter, og passer på at jeg ikke blir for varm slik at det kan skade den i magen.

Jeg er forresten litt over 6 uker på vei..

Skrevet

Jeg trente som før til å begynne med, men etter at formen ble dårligere har jeg kuttet ut - kroppen ga egentlig beskjed om det var nødvendig selv. Har planer om å begynne igjen etterhvert, men kommer nok til å ta det roligere framover også. Det er bra med aktivitet, men kroppen er ikke lik som før...

Skrevet

Vanligvis trener jeg 4 ganger i uka på treningssenter, men nå siste 4 uke har jeg vært kval, uvel og veldig trøtt og slapp, så da har det ikke blitt anna enn rolig trening 2 ganger i uka. Pilates og slikt. I kveld skal jeg prøve vannareobic og er spent på det. Gikk en tur i går, men ikke noe moro da kroppen bare ville kvile... Men har kjøpt boka "trening for kule mager" av Jill Jahrmann. Veldig fin guide. Håper å komme i bedre form etterhvert.

Skrevet

Jeg jobber som fysioterapeut og har mye erfaring med trening og gravide. Jeg trener selv ca 5 ganger per uke, kondisjon og til tider tung styrketrening. Nå er jeg selv gravid i 10 uke, og selvfølgelig veldig opptatt av å fortsette å holde kroppen i form, og ellers leve så normalt som mulig. Jeg har slitt med kraftig kvalme noen uker, og derfor ikke trent like mye som jeg liker. Nå er formen bedre, og jeg er i gang med vanlig trening igjen. Kjenner at dette fungerer veldig godt, og at kvalme og hodepine faktisk reduseres etter en treningsøkt.

Det er mye variert informasjon om trening og gravide, men nylig forskning av god kvalitet sier at man kan trene som før man ble gravid. Utrente oppfordres til å begynne å trene, men da med lavere intensitet. Legger til en link som Fysioterapeut Jill Jahrmann har skrevet. Kjempe flott informasjon for alle som er interessert i å trene. Burde være motivasjon for de som ikke trener med har tenkt. Bare se på alle de positive effektene på mor og barn!

God trening(med baby i magen)!!!!

http://www.kk.no/php/art.php?id=316574

Skrevet

Jeg vet også en del om gravide og trening og har to barn så vet hvor viktig dette er. Nå er jeg ganske dårlig så blir en rolig periode, bare gåturer og lett styrke, men gleder meg til å trene med en skikkelig mage igjen!

Trener løping, yoga og styrke.Ellers håper det blir tid til svømming etter hvert.

Koslig at vi er flere aktive her! Vi får skravle litt om trening underveis:)

Skrevet

Det virker veldig merkelig at legen din sa det, all forskning viser jo at jo bedre form man er i jo lettere blir svangerskapet og tiden etter fødselen. Min lege og jordmor sa at jeg kunne gjøre så mye jeg ville, kroppen ville si stopp når det var nødvendig, det var i gjenngjeld viktig å lytte til kroppen og respektere den.

Sist gang trente jeg som vanlig til 8 mnd, da sa kroppen at nå holder det. Så 2-3 dager før fødselen sa kroppen at nå kan du gjøre hva du vil igjen =) Så da tok jeg en dag med alle slags aktiviteter inkl vannskitur, ridetur i gallopp og en god omgang med hage arbeid. Neste morgen var min sønn født og dagen etter var vi hjemme igjen og gikk tur, Treningen startet jeg med forsiktig etter 14 dager og var i gang for fullt etter 6 uker. Gikk forøvrig tur fra første dagen.

Min sønn er frisk og rask og jeg gikk på do for egen maskin en halvtime etter fødselen og kunne stoppe strålen selv=)

Jeg er gravid igjen og trener som vanlig, men jeg får ikke trent på morgenen pga kvalmen, så da må jeg ta det etter kl 12, men når kvalmen gir seg om et par uker så er det påen igjen for fullt=)

Skrevet

Har ikke trent på en stund pga senebetennelse i ene skuldra, er nå blitt mye bedre og har så lyst til å komme i gang med treningen igjen. Har trent en god del styrketrening, og da ganske tunge vekter. Kan jeg fortsette med det, blir ikke å klare å løfte like tungt som før da jeg har vært 4 mnd uten fast trening. Og hvordan er det med knebøy? Er 6+1 i dag.

Skrevet

Tusen takk for alle gode svar!!

Nå gleder jeg meg til å fotsette der jeg slapp ned treningen....

Elixia here I come again......

God trening til dere andre også;)

Skrevet

så bra å høre at trening fungerer bra. jeg er snart 10 uker og har vært helt av trening! skal begynne igjen nå straks hehe...det blir nok ellipsemaskin og lett vekttrening tenker jeg!

en av dere nevnte vannski og riding i galopp, men det anbefales absolutt ikke pga fare for fall! men flott at det gikk bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...