UpsyDaisy Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Huff, nå skjønner jeg hvordan foreldre kan kjempe med nebb og klør for barna sine... Gutten vår har akkurat begynt på astmamedisiner. Skulle lese om bivirkninger så ser jeg tilfeldigvis at legen har skrevet ut mer enn dobbel dose enn det som står anbefalt. Gjett om jeg kastet meg over telefonen da! Bobler av sinne enda!
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Uff, jeg har også en sønn som nettopp har begynt på astmamedisiner. Ventoline og Flutide. Han får bare medisiner når han blir snørrete. Men det jeg reagerte på når vi var på opplæring var at de sa vi skulle begynne å gi medisin når vi hadde mistanke om at det ville komme et anfall. Skulle da gi medisiner i 2-3 dager og hvis han ikke ble syk skulle vi bare slutte med dette. Det betyr jo at min sønn har fått medisiner i 2-3 dager uten egentlig å trenge dette. Er ikke det litt drøyt da? Eller er det sånn det er? Trodde at man ikke skulle ta mer enn det som er nødvendig jeg. Man får jo intrykk av det ikke er så farlige medisiner dette her...
UpsyDaisy Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2008 Vi fikk beskjed om at han skulle få Flutide fast morgen og kveld, og Ventoline kun ved behov. Han er ikke mye plaget heller...
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Det skjedde oss også, takker for en oppmerksom apotekansatt:) Hun tok en tlf og fikk ordnet opp...
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Jenta mi får også flutide og ventoline. Det er fastmed, NÅR hun er utsatt. Så på sommeren trenger vi ikke å gi, med mindre hun brygger på noe. Det er for å forhindre at det utarter seg noe mer. har du snakket med legen om det da? Hun skal også få morgen og kveld...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå