moder3 Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Leser disse voksetrådene.. trodde i utgangspunktet at jeg lå "greit an", men begynner å lure.. Uke 26 og opp 9 kg. Veldig mye??
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Er 31+0 og har lagt på meg 9 kg. Forrige svangerskapet la jeg på meg 20 kg totalt, så joda ... det finnes oss som legger på oss også ;-)
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Haha, jeg bare ler av de vekt-trådene. Da jeg var i uke 26 hadde jeg vell algt på meg godt over dobbelt så mye som deg. Nå er jeg i uke 34 å har lagt på meg nesten 30 kg... Ja, det er MYE. Har fått feil med stoffskiftet - bare jeg ser på mat legger jeg på meg, i tillegg til myye vann i kroppen +3 på forrige kontroll. Men det er tungt dette...til vanlig er jeg normalvektig, rundt 60 kg og 176 høy. Så det tar på både psykisk og fysisk å være så tung. Håper virkelig at jeg blir kvitt de ekstra kiloene lett etterpå....
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 er jo veldig rart med disse vekttrådene ja.. for da må en jo forklare hvor høy en er forhold til vekt. hvor mye vann en har i kroppen osv osv osv. er så mye mer som spiller inn.. jeg er 30+1 på vei. jeg har ikke lagt på meg noenting.. det blir jo helt feil å si. for hva om jeg var veldig overvektig å kroppen bare tok av mine egne fettlagre. hva om jeg var skikkelig muskuløs å gikk ned i muskelvekt, men opp i fettprosent eller vann i kroppen.. så at folk får komplekser av dette som bare ser tall så er det jo himla dumt da..
moder3 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2008 Oj, men når du er såpass slank i utgangspunktet har du vel ikke vondt av noen kg:-) Skjønner godt hva du mener med at det tar på ja, med førstemann gikk jeg opp 25 kg og var noen kg for mye fra før.. Men heldigvis gikk jeg ned 30 kg raskt etterpå og kom i normal-vekt.. Jaja, lykke til videre, ikke lenge igjen du nå)
moder3 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2008 Nå handler det vel ikke om "å få komplekser for tall" 1smule, det er nå en gang slik at det heter seg at en legger på seg gjennomsnittlig 12 kg i et svangerskap, og det er forskjellig når kgene kommer osv. Noen legger på seg 5 og noen 40, men ærlig talt er vel de fleste interessert i å ha minst mulig ballast når svangerskapet er over.. Så da blir det kanskje lett at man sammenlikner oppgangen for å se hvor en selv står i forhold til hvor mye en statistisk kan komme til å legge på seg videre (om gjennomsnittet har lagt på seg x kg i den og den uken er det sannsynlig at en ikke blir overdrevent svær på slutten, selv om en selvfølgelig KAN bli det). Hadde jeg ikke gått opp enda hadde jeg også synes det var helt topp. Men man tenker gjerne på de kgene en skal slite med etterpå.
line## Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 JODA!!! Jeg er i uke 21 nå, og har jammen gått opp omtrent ti kilo alt. Var riktignok litt undervektig før jeg ble gravid da. Men her raser kiloene på ja.... =)
erteposen + 4 Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Det er jo mange som ikke legger på seg mer enn 13 kg tilsammen, og da er jo ikke 9 kg i uke 26 lite.
S. Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Er 13+4 og har gått opp 4 kg. Tar gladelig i mot alle kilo jeg får, jeg.. Og når det begynner å bli litt vel mye kan jeg klage og prate om slanking sammen med vennene mine, slik jeg aldri har kunnet gjøre før
trine->mai07 og juni09 Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Forrige svangerskap gikk jeg opp 23 kg. Veide 51 kg når jeg fant ut at jeg var gravid, 2 dager før fødsel veide jeg 74 kg. 168 høy. Har ikke planer om å legge på meg like mye nå, men jeg vet at jeg raser veldig fort ned igjen (desverre, for vekta burde ikke under 56. Slitt med det hele livet)
Eso Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Her kommer kiloene på ei snor! Jeg har lagt på meg ca 16 kg. er 31+4 nå. Jeg prøver å ikke tenke så mye på at jeg går opp i vekt. Det er jo veldig naturlig å legge på seg når man går gravid, og det betyr vel først og fremst at babyen vokser. Jeg var slank før jeg blei gravid, og har ikke endra matvaner, men jeg har ikke kunnet trene like mye som jeg gjorde før lenger. Driver med hest, og det jeg trena mest på var å ri, og det fikk jeg beskjed å slutte med. (Tror heller ikke jeg hadde overlevd hvis jeg skulle detti av og det hadde skjedd noe med jenta mi..)
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Deilig å se andre legger på seg litt også;-) Uke 23, pluss 7 kg så langt... Er 1,70 høy og veide 62/63 kg da jeg ble gravid. Gjennomsnitts vektøkning i uke 27 er 9,3 kg (forutsatt ca 14 kg vektøkning totalt). I følge den ligger du da ganske innenfor normalen og bør ikke engste deg!
januar mamma Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 ser ut til at jeg er godt på vei til å legge på meg masse!! 60 kg før gravid 168 høy 75 nå uke 25+6 fysj!!! ligger dårlig an får heller ikke trent noe særlig pga bekken
Bella Swan Skrevet 22. oktober 2008 #14 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har lagt på meg 10kg og er i uke 23+4. Jeg var 43 kilo før jeg ble gravid og er 153cm høy. I de to andre svangerskapene mine la jeg på meg 23 og 20 kilo, var da enda tynnere i utganspunktet enn det jeg var nå.
gullfisken83 Skrevet 22. oktober 2008 #15 Skrevet 22. oktober 2008 35+5 og har gått fra 56 til 70kg, er ca 170 høy. Vekten har gått veldig i rykk og napp! Følte jeg va veldig mye på meg i begynnelsen, så har det jevnet seg litt ut, for så å komme noen kilo igjen siste par ukene (spesielt etter en tur hjem til familien - masse god mat).
smilan Skrevet 22. oktober 2008 #16 Skrevet 22. oktober 2008 Det derre stoffskifte altså, blir jo heilt i ulage av det.. Jeg har ikke problemer ennå, men... Når merket du det egentlig? Ei veninne av meg fikk å problemer med det og gikk opp totalt 28 kg, ikke noe problemer med det nå..
smilan Skrevet 22. oktober 2008 #17 Skrevet 22. oktober 2008 Trente gjennomsnittlig 2 dager body work og en dag i treningsstudio før. Er 163 kort og 71 kg tung.. Nå i uke 23+6 og veier jeg 76,5 kg. Når det gjelder å trene nå.... hmmm! Synd, men klarer ikke annet enn å gå turer på ca halv time. Skikkelig suur i muskler og eier ikke motivasjon, blir sliten med en gang. Og får lett kynnere. Tips mottas :-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 22. oktober 2008 #18 Skrevet 22. oktober 2008 Forrige svangerskap gikk jeg opp til 90 kg, var da 65 kg når jeg ble gravid. Året etterpå var jeg bare 55 kg :-) er nå i uke 31 og har gått opp 20 kg allerede :-p tar det ikke så tungt, vet det forsvinner om du selv vil det :-)))
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #19 Skrevet 22. oktober 2008 29+5 og har gått opp 6 kg. Ikke så veldig mye, men har en del å ta av.. så håper jeg slipper å gå opp så veldig mange kg til..
mamarama og lille banan Skrevet 22. oktober 2008 #20 Skrevet 22. oktober 2008 jeg har termin om to dager, og jeg har lagt på meg rundt 17 kg. gikk fra 74 kg før jeg var gravid til i underkant av 91 kg per dags dato. har en del vann i kroppen, så det utgjør nok en del av det. er førstegangs, og har egentlig ikke fokusert så mye på vekta. men jeg vil satse på å gå ned i vekt når jeg har født vil gjerne ned på idealvekta mi igjen en gang, rundt 65 kg...får se om det går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå