Gå til innhold

Inspirert av julemiddag vs små barn..... hvor lenge spiser dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

altså, hvor lenge sitter dere ved bordet? Når jeg feirer hos bestemor,så sitter vi gjerne å spiser i 2-3 timer, vi....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett par timer tenker jeg... Og i fjor satt snuppa som da var 9 mnd som ett tent lys ved bordet hele tida.. Hehe.. Så søt atte...

Skrevet

Det blir jo en stund rundt bordet. Men, gutten vår får gå når han er ferdig. Da kan han leke litt eller titte på tv en stund fram til riskremen settes på bordet!

Skrevet

Foreldrene mine gjorde det sånn da vi var små at vi pakket opp gavene først og så spiste vi. Da slapp de all gnålingen om vi ikke var ferdige med å spise snart, pluss at de fikk slappet av ekstra ved matbordet selv fordi vi gikk og lekte med de nye lekene våre. Den praksisen kommer vi til å innføre også :)

Skrevet

Glemte jo å svare på det som faktisk var spørsmålet... Vi sitter vel til bords et par timer, tenker jeg.

Skrevet

Vi sitter og spiser til vi er gode og mette og har åpnet den øverste bukseknappen :)

Barna lar vi gå fra bordet for å leke når de er mette.

Skrevet

Vi pleier å sitte 1,5 timer rundt bordet. Ungene får gå å leke hvis de er ferdige å spise, men som regel holder de ut hele tiden. Etterpå er det rask rydding og julegaver.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Godt det ikke bare er oss da :) Et år feiret vi hjemme, inviterte daværende svigers, søstra til eksen, og mamma og broren min. Mamma ble helt forfærdet, for der var det om å gjøre å kaste innpå maten, dekke av bordet, dekke på til dessert, og skynde seg å åpne pakker.. og da var snella bare 3 mnd gammel, og hadde igrunn ikke så mye igjen for det...

Tror vi spiste kl 17, og når kl var 18.30 så var maten og desserten spist, og pakkene pakket opp.....

Skrevet

Uten barn spiser vi i 2 timer minst, og så vasker vi alltid opp og gjør alt klart til kaffi som vi tar mens vi pakker opp.

1,5 time får vi til nå, men gutta får av og lov til å gå fra bordet etter 2 servering. Vi kan være 6 barn under 5 år av og til. Da gjør vi klart til film og litt julegodt i kjellerstua etter en times tid. Vi får matro, tid til å rydde, legge frem pakker og gjøre klart til juletregang.

Skrevet

sikkert rundt to timer uten. med unger kanskje like lenge, bare at ungene tusler og krabber rundt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...