adventsmamma - des.08 Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hei! Lovte meg selv at jeg skulle trene gjennom svangerskapet...men hm..det har blitt en del gåturer, men ikke mye hardere trening og styrketrening nei....DÅRLIG SAMVITTIGHET!!! Har ca 9 uker igjen...kan det hjelpe litt om jeg begynner nå? Trener bekkenbunn litt sånn sporadisk... Jaja...hva med dere? Mange i min situasjon eller er det bare sprekinger her?
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Nix, det gjør jeg ikke. Trener ikke når jeg ikke er gravid heller ;-) Går rolige turer en gang iblant, men det er det hele.
skomring Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Hei:-) Jeg er veldig glad i å trene og trente masse før jeg ble gravid:-) Både styrke og kondisjonstrening. Lovte også meg selv at jeg skulle fortsette slik etter jeg ble gravid. Men det dabbet automatisk av da jeg ble mye mer sliten. Men trener litt. Faktisk så har jeg en jobb hvor jeg trener, er spinninginstruktør, å er veldig glad for det nå. har 4 uker og 6 dager igjen til termin, så jeg har to spinningtimer i uken, hadde jeg ikke hatt dem hadde det nok blitt mindre trening. Styrketrening dabbet det av med etter jeg ble gravid, og har ikke begynt med det igjen selv om det var planen, men skal komme i gang med det litt etter fødselen. I tilegg til spinningtimene går jeg noen turer, syklet litt ute og før, men nå er det så dårlig vær:-( Det er ikke for sent å begynne å trene selv om du har 9 uker igjen. Men det er nok heller ikke rette tidspunktet for å trene deg opp. Men litt styrketrening uten for tunge vekter, sykling og svømming er bra:-) Er du medlem av noe treningssenter? I såfall kan sikkert de hjelpe deg med å lage et program som vil passe for deg frem til fødselen:-) Skal selv på et foredrag neste helg som handler om trening før og etter fødsel, så det kan jo bli interessant:-) Lykke til:-)
FrøkenJ Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Hei.. Jeg er også vedlig glad i å trene og trente vel stort sett hver dag før jeg ble gravid - fotball,stykre,kickboksing,spinning,fjellturer osv... Var veldig plaget av kvlame i begynnelsen og når det gikk over så fikk jeg bekkenløsning. Min dalgie akt nå for tiden er zapping med tv-kontrollen. Prøvde å svømme litt for noen uker siden,men ble bare værre. ( er 35 +4 ).Så de siste 3 ukene har det blitt noen småturer,går litt i jobben også. Ellers så gleder jeg meg stort til å kunne begynne "hardkjøret" igjen. Vil tro at hvis man kommer seg litt ut på tur uten å overdrive,så er jo det bra for både deg og bebi. Lykke til iallefall og hvis man ikke helt kommer igang,så har vel de aller fleste (med litt ekstra kilo) en god motivasjon til å å begynne etterpå.
adventsmamma - des.08 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2008 Ja, jeg har begynt å gå turer hver dag den siste uken og det må da hjelpe eller er det ikke så mye trim? jeg greier ikke å gå med så høy intensitet men det blir ca 1 time gange med hunden hver dag. Håper det hjelper litt på kiloene også som etter sykmelding (jobbet egentlig i et yrke der jeg gikk mye, men nå er det stillesitting hjemme) kommer raskere enn forventet....
skomring Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Å gå turer er bra:-) Å går du ca 1 time hver dag med hunden er jo det kjempefin trim:-)
mamma-kbh Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg trener ikke normalt, men sykler en del og går mye. Les; bor i by og bruker ikke bil. Jeg har gått til yoga for gravide under graviditeten og skal nå starte med bevegelse i vann for gravide. Vi har fokusert på ryggmuskler, veneøvelser for å minske plager med vann i kroppen og pusteøvelser. Litt strekk og bøy har vært kjempedeilig og er aldri for sent å begynne med. Jeg har også fått rutine i å trene bekkenbunden. Yoga for gravide finnes også på dvd hvis du ikke bor i nærheten av et sted som tilbyr dette. Det er aldri for sent, og hvis fokuset kan være å styrke kroppen til fødsel og gjenopptrening istedenfor vekttap kan motivasjonen bli lettere.
En liten en til? Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Her blir det stort sett turer med hunden om dagen. Trente mye før jeg ble gravid, og endel i begynnelsen av svangerskapet. Er 2 dager på overtid og gleder med til å begynne med jogging og styrketrening igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå