Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Dere som spiser pinneskjøtt på julaften - hva skal barna få? Kan ikke tenke meg at Mia liker pinnekjøtt, og hun spiser jo alltid samme middag som oss. Vi skal til morfar og bestemor, så da får jeg muligens ta med noe eget til henne. Poteter og stappe går nok ned... Hva skal dere andre gjøre?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. oktober 2008 Oh lord, jeg skrev pinneskjøtt....hehe :-p Schøtt og schylling!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Nå skal vi ikke ha pinnekjøtt på selveste julaften siden vi skal være her i Oslo SNUFS men blir nok en av juledagene iallefall. Så det jeg da har planer om er: Tilby potet, stappe, og litt kjøtt. Liker hun det absolutt ikke så kan jeg evt. gi henne et middagsglass om det er krise. Camilla digger mat med mye smak så tror hun kommer til å digge pinnekjøtt også hehe. Men om hun spiser bare poteter og stappe så ser jeg ikke noe problem i det heller. Man blir jo mett av det også hehe :-)
Solstråle72 Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har også pinnekjøtt på julaften. I år skal vi hjem til mormor og da blir det også hjemmelagede julepølser og tilbehør som potet, kålstuing og kålrabbistappe ved siden av. Han skal selfølgelig få smake på pinnekjøttet, men vet ikke om det faller i smak. Denne gutten spiser jo alt han får og mer til hehehe, så det er jo mulig pinnekjøtt glir ned også. Ellers så blir det nok julepølser og tilbehør på Tobias. Pølser går i allefall ned på høykant her. :-) Det blir vel også nok av gode desserter og kaker!!
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Vi skal feire jul hos svigers i år og der har de pinnekjøtt. Pinnekjøtt har jo vi også på julaften hjemme hos mamma også Deilig at svigers spiser det samme, så blir det liksom ordentlig jul hvor vi er - hehe. Tilbake til maten. Mathea har alt spist pinnekjøtt og det var namme men hun fikk jo bare smake noen biter. Vi spiser potetball eller kompe om noen sier det og der har vi pinnekjøtt som tilbehør. Vesla måtte jo få hun også siden hun absolutt skal smake på alt. På julaften serverer svigermor slike småpølser (husker ikke hva det heter), så jeg ser for meg at Mathea får en porsjon med stappe, potet og pølser og noen biter med pinnekjøtt. Hun gir seg nok ikke før hun har det samme på sin tallerken som hun kan se på vår Bare håpe at dette vedvarer og at hun ikke blir vanskelig i matveien.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Hei. Vi skal hjem til mine foreldre i år. Der er det ribbe på menyen. Men vi pleier alltid ha sånne sossisser (julepølser) og sånne medisterkaker. Så maten har jeg ikke tenkt mye på. For liker hun ikke ribbe får hun bare alt det andre tilbehøret. + at det er is og kransekake til dessert. Så det går helt sikkert fint.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Du skal aldri si aldri. LilleM eeeelsker pinnekjøtt. I allfall gjorde han det i fjor til jul. Og han liker lammestek, digger fårikål og egentlig alt vi spiser. Vi kan bare våge å servere noe annet enn det vi har på tallerknen, da sier han bare "borte" og tømmer tallerknen på gulvet. - og ber om min mat.. Så pinnekjøtt skal bli! Til store og små!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2008 OK, da hører jeg på dere kloke jenter! Det blir pinnekjøtt med attåt, hun er jo et matvrak så alt går som regel ned. Det er visst viktig at man spiser det samme, jeg kunne bare prøøøøve meg på middagsglass igjen, da hadde jeg nok fått det kasta etter meg hehe. Gleder meg til jul :-)
Bellen^2 Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Vi har ikke bestemt hvor vi skal feire jul enda, men for meg blir det ikke jul uten pinnekjøtt så DET kommer nok i hvert fall til å stå på bordet. Vi hadde en liten ubehagelig opplevelse med Sebastian og en fårikål middag og en laaaang natt med magevondter så jeg kommer nok til å være litt restrektiv på akkurat pinnekjøttet, men tilbehøret og evt. ribbe får han bare kose seg med. Han spiser jo akkurat det samme som oss, favoritten er kylling tikka masla (eller hvordan det nå staves) så det meste går ned her i huset:)
Tussi og Maja Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Hups.. Ja, det straffer seg å ikke gå inn å lese ofte her. Har akkurat spist fårikål. Tenkte først at Maja ikke skulle få så mye kål, men det falt veldig i smak, og det ble en del til slutt. Krysser fingrene for en rolig natt;-) Her blir det ribbe på julaften. Maja er generellt ikke glad i kjøtt, men poteter, saus og grønnsaker glir ned. Og som regel lager vi kjøtt-bitene så små at hun ikke reagerer (hvis de blir for store kommer de fort ut igjen). I dag fikk hun smake kokosbolle, og det falt virkelig i smak. Mulig hun må få det til dessert en dag i jula. Har aldri sett henne så konsentrert og ivrig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå