Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Må vel være gud siden jesus har et ansikt, men vi har vel aldri sett et ansikt av gud?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 nå er ikke jeg personlig kristen, men vil tru Gud siden han er vår Herre. Og jesus er hans sønn.. Mine to skolebarn de lører jo om Gud og Jesus på skolen Så de spør jo meg om Gud og Jesus..og jeg svarer etter beste emne...for om jeg ikke tror så vil jeg jo de skal få lov å tru De er jo dåpt..rett og slett av den grunn at jeg kan få troende unger..noe de er pr dag dato
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 kirkemøte i Nikia i Tyrkai i år 325 avgjorde en treenighet som kirkens rette lære. altså at Gud, Jesus og Den Helige Ånd skulle likestilles. det står ikke noe i bibelen om treenighet og foreksempel jehovas vitne setter gud høyest. om treenigheten har blitt opphørt på et senere tidspunkt er jeg ikke sikker på
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Gud er Jesus og den hellige ånd.De er alle det samme.Den hellige treenighet.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 -------------------------------------------------------------------------------- Artikkelen inngår i serien om Kristendom Treenigheten Gud Fader Jesus Kristus Den Hellige Ånd Bibelen Det gamle testamente Det nye testamente Gudshus Kapell Kirke Katedral Presteskap Biskop Diakon Kateket Prest Hovedretninger Katolisisme Ortodoks kristendom Protestantisme Kunst og symboler Kristen ikonografi Kors Krusifiks Ikon Andre emner Sakrament Liturgi Helgen Apostler Økumenikk Kristendommen i Norge Den norske kirke Frikirker Katolisisme Den hellige treenighet, (også triniteten eller Den treenige Gud) er i kristen doktrine en betegnelse på Gud. Den definerer Gud som ett vesen, men tre personer: Faderen, Sønnen og Den hellige ånd. De fleste kristne kirker bekjenner denne troen, men det finnes enkelte retninger som avviser den. Doktrinen er utviklet først og fremst som et svar på hvilket vitnesbyrd Bibelen har om spørsmålet om hvem Gud er, og hvordan Guds eksistens kan beskrives.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Tror det er Gud, for Jesus var skikkelig tynn!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er størst. Nest etter der kommer Jesus.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Hehe, hæ??? For det første svarer du etter beste EVNE. Og de er døpt! Men skjønner ikke helt hva du mener med det siste du skrev... Men Gud, Jesus og Den Hellige Ånd er jo en treenighet, de er ett:)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 hva du ikke skjønte? at mine er døpt, men jeg ikke trur selv? Eller at de er troende nå idag..og jeg valgte dåp fordi jeg synes det er værre å må døpe seg som konfirmant..vil heller de skal få valget å melde seg ut istedet for å må døpe seg senere (noe jeg har hørt er forferdelig for den det gjelder, og må døpe seg som 15 åring for han vil konfirmeres kristerlig) Så hva var det du ikke skjønte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå