Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 og det irriterer meg noe sykt, for jeg mener jeg ikke har det. og da er det ikke noe gøy at folk sier at jeg har en form for spiseforstyrrelser og om jeg ikke begynner å spise snart, så kommer de til å gjøre alt for at jeg blir lagt inn for å få intrevunøst(husker ikke hvordan det skrives) hva kan jeg si for å få de til å slutte?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Hvis det faktisk er sånn at du nesten ikke spiser, så har vel "alle" rett da, og da blir det jo feil om vi skal fortelle deg hvordan du skal unngå å få nødvendig hjelp...Og det er jo umulig for oss å vite hva du spiser, og om det er for lite...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 jeg føler at jeg ikke spiser lite, syns jeg kan spise for mye til tider, kjenner om kvelden at jeg kan får dårlig samvittighet når jeg tenker på hva jeg har spist. HI
Gjest nickedokka Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Det er vel klassisk for spiseforstyrrelser det, at man har dårlig samvittighet når man spiser. Men det er forskjell på å ha dårlig samvittighet for å ha gafla i seg kaker og snop, og for å ha spist 4- 5 normale, sunne måltider.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Om du er så tynn at menneskene rundt deg er bekymret og snakker om innlegging for intravenøs mating, du selv har dårlig samvittighet fordi du synes du spsier for mye, så sier det seg vel kanskje selv. Ja, jeg er ganske sikker på at du lider av en spiseforstyrrelse og bør takke ja til hjelp. Husk at de gjør det fordi de bryr seg om deg og er glad i deg. De ønsker deg alt godt og ser at du er i ferd med å bli alvorlig syk. Fornektelse er som regel første kriterie med spiseforstyrrelser.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Forstår deg,som å høre meg for 10 år siden.alle rundt meg klaget på at jeg var tynn og ikkje spiste.jeg ble så såra og forbanna for ikke kastet jeg opp og hvorfor skulle det være galt å være sunn og ikkje ville bli feit.jeg spiste aldri kaker i besøk snop.og kunne gå dagevis på ett rundstykke eller en pose tortillachips daglig.Og så måtte jeg gå en tur for tortillachips var jo mye fett i.Men det fikk aldri urviklet seg til anoreksia heldigvis for de rundt meg passet på og kontrolerte meg.hadde det kommet lenger tror jeg ikkje deres kontroll hadde hjulpet meg.Når jeg så bilder så var jeg jo tynn men jeg var livredd for å legge på meg...det var problemet.En helsesøster sa til meg i 14-års alder at jeg hadde 5 kilo overvekt og kjeftet på meg..det var utslaget for slanking og for en 14 år gammel jente er det ingen problem å sulte seg ihjel. Traff min mann da jeg var 19 og var fremdeles svært streng med det jeg spiste..men gradvis turde jeg spise mer av godsaker og vekta gikk jo ikkje opp for alt er jo snakk om en balansegang og trening..moderat trening! Idag koser eg meg med mat og vi spiser mye god mat...elsker kjøkkenet og jeg er fremdeles slank etter 3 barn. Ser først idag at jeg var på vei til å få en tragisk skjebne om ikkje de rundt meg hadde vært tidlig våkne.Og bilder fra den gang har jeg kastet for jo lenger tiden går jo mer sykelig tynn ser jeg ut på de!! Snakker aldri om ordet slanking foran barna og de som nevner det i huset med barna rundt får kjeft av meg for det er utrolig skummelt.mange snakker om slikt foran barna og det kan være farlig.Da snakker jeg om når noen vil slanke seg. Forstår at det er slitsomt og kan ikkje si at du skal si ja til deres anklager.Håper bare de fortsetter om de har grunn og har de ikkje grunn så håper eg du får fred.problemet er bare at om vi har ett problem så er det vanskelig å se det selv desverre!!! Lykke til uansett!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Takk for svar. jeg spiser kanskje en gang for dagen, ellers spiser jeg ostepop. uansett hvor mye snop eller sukker jeg trykker i meg, så legger jeg aldri på meg. jeg er jo ikke så høy heller. så skjønner ikke hva de maser etter. men må være helt ærlig, jeg liker å se at vekten går ned, for føler magen min er så stygg, og jeg vil ha helt flat mage, så nå skal jeg begynne å trene også. jeg sliter en god del med fødselsdepresjoner og det er noe jeg ikke kan styre selv. så jeg føler jeg har litt kontroll over noe som skjer med meg, når jeg ikke spiser så mye og ser vekten går litt ned, veier meg hver dag, og hater at jeg ser vekten har gått opp noen gram. men allikevel mener jeg at jeg ikke har noe problem, for jeg er jo opplagt og føler jo meg ikke no slapp eller dårlig.
Guttemamma75 Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Kjære vene deg - ta i mot hjelp for enten du skjønner det selv eller ei er du på vei ut i en hengemyr det er veldig tungt å komme seg ut av.. Kroppen din trenger ENERGI for å kunne fungere, og ett måltid for dag + ostepop gir ikke den energien eller næringen kroppen din trenger. Det at du føler kontroll ved at du ikke spiser så mye er typisk for spiseforstyrrelser - når livet er vanskelig ellers er det iallefall EN ting man kan kontrollere og det er maten man putter i seg.. Det at du er opplagt og ikke føler deg dårlig betyr ikke at kroppen din ikke sliter.. Om du fortsetter som du gjør vil kroppen tilslutt gi beskjed i form av svimmelhet, energiløshet, følelse av å fryse hele tiden osv.. Det at du ikke er kommet så langt enda betyr ikke at du ikke er på vei dit - og tro meg - du vil for alt i verden ikke havne der!!! Ta til vettet og snakk med noen - uansett hvem - og fortell hvordan du har det slik at du kan få hjelp. Det at familien din er bekymret er jo bare et tegn på at de ser hvilken vei det går - de er glad i deg og vil deg ditt beste!!!!!!TA I MOT HJELP!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 jeg får se hva som skjer, vil ikke snakke med noen om det. for jeg mener jo at det ikke er noe problem. formen er jo fint, men kan innrømme at jeg har perioder der jeg blir så svimmel at jeg må finne ett sted å holde meg for å ikke gå i bakken. takk for svar alle sammen
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Kødder du? og formen er fin?? LEs gjennom hva DU skriver selv da kvinne..Her er det ALVORLIG problemer på gang.. ALtså, om alle personer rundt deg synes du spiser unormalt så er det mest sannsynlig at DE har rett og DU tar feil.....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 ja formen er fin, har kun svimlebyer inni mellom. er ikke hver dag. føler meg i god form. hva jeg skal lese gjennom da? vet jo godt hva jeg har skreve
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg håper virkelig at hele tråden bare er kødd jeg da... Hvis ikke bør du jaggu ta i mot hjelp... Og hvis det er en seriøs tråd, får vi håpe du ikke går i gulvet når du har ungen på armen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå