Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Har en sønn på 3 mnd, og jeg har hatt 8 brystbetennelser siden han var ti dager gammel til nå. Har hatt 4 kurer med Diclocil og en kur med Abboticin. De andre betennelsene har jeg klart å amme vekk ved veldig hyppig amming. De siste ukene har jeg hatt intense stikkinger og sviinger forskjellige steder i brystet, nesten som om det blir dradd piggtråder inni brystet. Brystvortene er såre og røde. (Er ikke ferdig med Abboticin kuren helt enda, halvannen dag igjen..) Kan dette være sopp? Gutten min har ikke et hvitt belegg i munnen. Hvordan behandler man bryst sopp egentlig? Legen min sa bare at jeg kunne smøre på sånn krem som er til underlivssopp... (husker ikke hva det heter..) Andre sier man skal pensle med Farris?? Jeg har alltid lufttørket brysta etter amming, og jeg bytter Natusan ammeinnlegg veldig ofte. Er det stafylokokk og streptokokk bakteriene jeg har i brysta som gir denne smerten? I tilfelle bør jeg vel forlenge kuren... Noen smarte våkne sjeler der ute som vet???
Chris&Alex♂♂ Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 det høres ut som sopp ja. hadde samme problemet. smøring tar evigheter altså. jeg fikk noen piller på ahus som hjalp fort. de er dyyyyre. skal prøve å finne den linken til det innlegget jeg har svart på tidligere.
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Takk det hadde vært supert! :-)
Chris&Alex♂♂ Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/138910112
Chris&Alex♂♂ Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 det var den=) det som er med den kremen man kan få hos legen som både mor og barn skal bruke er at det kan ta lang tid. 4-6 uker. og man må smøre etter hver amming og gi barnet det 4 ganger om dagen. er jo forsåvidt litt styrete. jeg hadde sinsyke smerter. trodde jeg skulle dø. det ble værre og værre. vondt å pumpe, begynte å blø osv. syntes det var veldig sure penger der og da med den medisinen jeg fikk. men det var så verdt det. merket forskjell etter få dager og det ble fort bra. jeg fikk tilbake fargen rundt brystvorten innen en uke, og de var veldig røde. jeg er fortsatt litt ød på selve vorten, men ikke sånn som det var. stikkingene ga seg fort også. nå er det ikke mange dagene siden jeg var ferdig med kuren, men det ble stor forandring fort. jeg var veldig plaget i to mnd da. og ble veldig syk også. hadde vel muligens noe bettennelse i samme slengen. får håpe du blir bra snart og får hjelp. det er jo så vondt. lykke til.=)
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2008 Tusen takk, ringer legen i morgen og spør!
line_n & sara Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 til betennelse, kan jeg virkelig anbefale deg et homeopatmiddel som heter belladonna, ta 3 små piller 3 ganger om dagen når du kjenner en betennelse er på vei! har hjulpet meg mange ganger! var i utgangspunktet litt skeptisk til homeopati, men dette virker! fåes på apotek, koster i overkant av hundrelappen mener jeg å huske..
Chris&Alex♂♂ Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 hallo. ossen går det. har du fått noen lege timer eller no? hvis du vil ha "ordentlig" hjelp, så kan du jo høre om du kan få en time på poliklinikken på sykehuset der du bor. jeg ble jo veldig syk så ble jo sendt inn på ahus. men etter det fikk jeg time p poliklinikken, og de jobber jo med slikt. de så med en gang hva problmet var. det hadde ikke helsesøster og legen på helsestasjonen sett. de mente at det ikke var noe spesielt galt. og de syntes puppa så fin ut. men med en gang jeg inn på ahus så de jo problmet med en gang.
småen og smulan Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Føler så inderlig med deg! Jeg hadde det slik hele veien frem til lillemann begynte å die mindre (når fast føde begynte å overta). Jeg var gjennom diverse kurer, noen med mer hell enn andre. Kan ikke komme med så veldig mange andre forslg enn å lufttørke, lufttørke, lufttørke. For meg ble det så ille at jeg fikk ammeforbud av ammehjelpen på helsestasjonen i en periode nå lillemann var ca 3 mnd gammel. Fikk ikke bruke pumpe eller noenting, bare håndmelke litt dersom det ble for ille spreng. Takket være dette ammeforbudet hadde jeg tidenes kløft i et bryllup jeg var i;) Etter ammeforbudet (ammet ikke på 3 eller 4 dager) gikk ting mye bedre. Sårene hadde rukket å gro litt og ammingen ble satt i gang igjen veldig gradvis. Ønsker deg masse lykke til. Et reelt herk med ammeproblemer. En god klem helt til slutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå