Gå til innhold

Allerede spark i magen?


bettan2

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i gravid i uke 13+5 (førstegangsfødene)

Jeg føler at det er noe som beveger seg i magen allerede, men jeg er liksom ikke sikker på om det er spark eller hva det er, det er veldig lite men det kommer innimellom, vis jeg skal forklare det må det være at det føles som det "romler" inni magen og jeg er helt sikker på at det ikke bare er romling i magen. er det noen som kan hjelpe meg og fortelle meg hva dette er?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor sjanse for at det er luft - mindre plass til tarmene som dytets oppover. Men det kjennes helt likt ut som spark, ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på under "uke til uke" står det at noen få kan kjenne det alt i uke 12. Så det kan hende. Du får følge med om det gjentar seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er det jo uenigheter da, for på fullgåtte 13 uker på babyverden, så står det :

 

Fosteret har begynt på sin store vokseperiode og spreller rundt i livmoren. Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg.

 

Må si jeg har litt mere tro på det som står på babyverden, så leser mest på de sidene der og leser heller uke for uke der, men liker ikke forumet der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+2 i dag og jeg KJENNER at noe beveger seg i magen. DEt er ikke tvil om at det er babyen. Ikke spark, men at det er noe som flytter på seg innimellom. Kjenner det igjen fra tidligere svangerskap.

 

Kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg at det som står i babyverden er bra. Jeg er i uke 12 og i går kveld er jeg sikker på at jeg kjente liv. Kan jo være luft da...... men kjekt var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere bestemer da selv hva dere tror, å så bestemer jeg hva jeg tror.

Må få lov til å legge ut hva jeg mener selvom dere ikke er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg kjente det tidlig med førstemann, men når jeg kjente ett ordentlig spark skjønte jeg att det ikke var spark jeg hadde kjent tidligere.

Var nok bare luft ja:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, det er absolutt mulig å kjenne bevegelser tidlig. Selv om noen ikke kjenner det før nermere uke 20 betyr det ikke at noen få ikke kan kjenne det fra uke 12. Det skjer det! Har født to barn og kjendte tidlig regelmessige bevegelser. med nr to allerede i uke 12. De første livstegnene har for meg kjendtes ut som om noen var såvidt borti og dyttet med en q-tips på innsiden av livmoren. Med første mann var det som om jeg fikk en slags "leamus" inni livmoren, det var i uke 14 ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat som om en slags "leamus", slet fælt for å finne det riktige ordet, med det føles som leamus.! å ja det kommer å går med jevne mellomrom! vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg håper jo at det er et lite "tegn" fra den lille.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...