Gå til innhold

fedrekvoten

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurte på en liten ting ang denne fedrekvoten på 6 uker. hva når mannen min ikke har noen jobb å ta permisjon fra. får jeg de 6 ukene eller blir de bare borte? mister vi/jeg 6 uker permisjon fordi han er arbeisledig? eller hvordan funker det egentlig? si at jeg velger 80% varianten i 54 uker eller ha det er. vil det si at jeg/vi bare får 48 uker fordi han ikke jobber eller får jeg 54 uker og så bare faller de 6fedreukene bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke om alle ukene ved spesielle tilfeller,

Ditt tilfelle er jo annerledes, så tror du vil få disse ukene.

Men ring nav å sjekk:)

Skrevet

Det er ikke grunn for å få de ukene at din mann ikke er i arbeid.

Om han har opptjent seg rett til fedrekvoten får han den, arbeidsledighet med dagpenger er med i opptjeningsgrunnlaget,

Skal han prøve å komme seg i jobb? Hans opptjeningstid går frem til han tar permisjonen så om han ikke har jobbet nå før din permisjon er ikke avgjørende

Skrevet

Skrev litt feil, det jeg mente er at om han har vært i arbeid og eller har vært arbeidsledig så har han tjent opp rett og da får ikke du disse ukene.

Om far ikke har tjent seg opp egen rett tilfaller disse ukene deg,

Skrevet

Det stemmer at hvis far ikke har rett på disse ukene (fordi han ikke har tjent noen ting) så tilfaller de deg. Det gjorde de i mitt tilfelle, så jeg får 6 uker ekstra.

Skrevet

men må man søke eller skjer dette automatisK?

han har bodd i norge i tre mnd og har ingen opptjent rett. hadde selfølgelig vært supert hvis han fikk jobb så fort at han kunne rekke å ha krav på de ukene, men hvis ikke, så er det greit å vite at jeg kan få de jeg da.

Skrevet

Du må søke om det, du bare indikerer det på søknaden og har han rett til det så innvilger de det da automatisk.

Jeg husker ikke hvilket punkt det er, men det er under der hvor du skal skrive hvorvidt han skal ta permisjon eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...