Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når kan man ringe føden og ikke legevakten hvis man trenger hjelp/behandling etter dagtid?etter uke 20?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt føden uansett, når det dreier seg om graviditeten. De vet alt best, og er stort sett supre til å ta folk på alvor. Så får de heller hevise deg videre til legevakten om de synes. Ville ringt føden jeg, værtfall.

Skrevet

jeg ringrte føden før uke 20 også hvis jeg lurte på noe å som regel fikk jeg komme inn på en sjekk, men liker med en får mye en en får lite. de er veldig behjelpelig å flink på en fødeavd. man føler seg som oftest bestandig velkommen.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter:) Gleder meg til å komme inn fra 2 til hit!

Ha en fin kveld

Skrevet

jeg fikk beskjed fra jordmor om å ringe føden etter uke 14 hvis det skulle være noe. dette er i trondheim da :)

Skrevet

fikk beskjed av sykehuset om og ringe føden om det gjaldt svangerskapet uansett. De sa at de ikke hadde noe særlig erfaring på legevakta og at det bare kunne skape misforståelser og enda mer bekymringer for den som gikk gravid.

Dro selv på legevakta i uke 17 da jeg mistet en del fostervann, og legen der mente at babyen i magen min var dø pga at hun ikke fant hjerteslag med doppleren. Ble sendt videre til Ullevål med papirer som det stod "mulig dødt foster" på. Kan tro jeg var nervøs. Etter 2 min med doppleren på ullevål fant de hjerteslagene til lillegutt, og 1 time senere så jeg han på UL. Og alt stod kjempe bra til med han :) er nå i uke 36 og det er fortsatt fult liv :) Så ikke nøl med og ringe føden om du er bekymret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...