~sjiraff~ Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Tenkte å prøve å lage selv. Men jeg klarer jo ikke lage tomatsaus til meg selv en gang, så trenger hjelp! Noen bra oppskrifter?
trippeltopp Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg vet ikke alderen på ditt barn, men min er 9 mnd. og elsker alle middagsglass med tomatsaus. Dermed tenkte jeg å lage det selv, og jeg brukte kun tomatpuré (uten tilsatt sukker), smør og vann. Moset med pasta/nudler og kjøttpålegg/karbonadedeig/kalkunpålegg var det en sikker vinner =)
~sjiraff~ Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 8 mnd her, og det der hørtes jo ut som noe t.o.m. jeg kunne klare )
Gjest nickedokka Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Min er også 9 mnd, og i dag laget jeg tomatsaus med mel rørt ut i litt olje, og hadde i hakkede tomater og spedde med bittelitt lettmelk og vann, litt hvitløk og paprikapulver. Så hadde jeg gulrotbiter oppi og lot det koke ei stund før jeg moste alt i stavmikser. Tok av til baby og saltet resten til oss, servert med pølse og spaghetti. Suksess til både store og små=)
~sjiraff~ Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Den ble brått mer avansert, men skal også noteres og prøves )
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 dolmio..ingen kunstige tilsetningsstoffer?
~sjiraff~ Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2008 Hmm.. noe må det vel være tilsatt siden det holder så lenge?
Gjest nickedokka Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Neida, ikke avansert. Tenk hvit saus, men spe med tomat i stedet for vann eller melk=) Og gulrot for smaken og vitaminene.
Libido- Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Finhakket tomat litt tomatpurre (rundt 1 ts pr kilo tomat) Oregano, basilikum eller urtekrydder litt olivenolje finhakket gulrot kokes 1,5 - 2 timer. Tok bare min egen oppskrift som jeg bruker som basis til pasta, spaghetti, lasagne og pizza. Fjernet innhold som passer best til større barn/voksne.
Libido- Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg bruker foresten 50/50 med tomat og hakket tomat på boks. Synes den på boks ikke innholder så mye vann som den ekte.
~sjiraff~ Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. oktober 2008 Hvorfor skal det koke så lenge?
hit og dit Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Denne liker mallo: ein boks hermetiserte tomater ein dæsj olivenolje kvitløk oregano ricottaost kjøttboller: kjøttdeig parmesan brødsmuler oregano kvitløk Hadde sausen i ei ildfastform. Blanda og steikte kjøttkakene. Hadde kjøttkakene i sausen og satte den ildfaste forma i ovnen ein halvtime. Knallgodt for oss også.
Libido- Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 tomater skal koke så lenge. Ferdig med det. ikke spørr sånn.. hihi Jeg vet ikke, det bare er sånn =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå