Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Hadde termin 14 oktober og gikk da og bare ventet på at det skulle skje noe. Særlig siden det var fullmåne da også. Jeg fikk en tegningsblødning den 14. Denne varte da til den 16 og jeg i tillegg trodde jeg lakk noe fostervann. Var slik rosa vann som kom i bindet. Jeg ringte jordmor som ville sjekke meg. Før jeg dro til sjekk fikk jeg i tillegg rier. De kom med 7 min. mellomrom. Når jeg ble sjekket hadde jeg 2 cm åpning og var moden. I tillegg til riene. Hun ville sende meg på sykehuset siden jeg har litt reisevei. Dro 1 time etter når samboer kom fra jobb. Når jeg ankom sykehuset hadde jeg 3 cm åpning. Ble lovet epidural ved 4 cm. Hadde et sterkt ønske om det pga forrige fødsel som var veldig vond og med vakum. Etter en stund hadde jeg 4 cm og anestesilegen ble tilkalt. Hun var helt super! Grudde meg litt til å få satt epiduralen men det var ikke noe problem. Ikke vondt i det hele tatt. Riene økte på og dessverre virket ikke epiduralen slik jeg håpet. Den tok kanskje toppene i begynnelsen men etterhvert ble smertene ikke til å holde ut. Jeg brukte lystgass i tillegg. Ved 9 cm ble anestesilegen tilkalt igjen. Fikk da spinalbedøvelse. Endelig noe som virket!! Det var helt utrolig. Smertene var borte. Denne bedøvelsen virket bare ca 1-2 timer men siden jeg da hadde omtrent full åpning regnet alle med barnet var ute før bedøvelsen var gått ut. Men den gang ei. Etter å ha presset i nesten 1 time i ulike stillinger, drypp osv. så var jeg helt utslitt og smertene var kommet tilbake for fullt. Det ble bestemt at han skulle tas med vakum siden det var så lite fremgang og jeg var utslitt. Men legene var opptatt med et keisersnitt så jeg måtte bare ligge å vente der med pressrier. Jeg fikk en ny spinalbedøvelse. Når legene endelig kom hadde jeg null smerter og de kunne ta vakum uten at jeg merket noenting. Presset i lamme og gutten var ute på noen minutter, etter to timer med pressrier!! .Jeg fikk han rett på magen og hadde han der mens jeg ble sydd litt. Fikk en revne i grad 2. Etter to dager på familierom er vi hjemme igjen og bare koser oss! Fødselen ble litt mer smertefull enn jeg hadde håpet og jeg måtte ha vakum nok engang. Men alt i alt en god opplevelse. Bare flinke og hyggelige folk som hjalp til under fødselen. Og jordmoren min gjorde alt hun kunne. Han ble født den 17 oktober, ca 14 timer fra jeg registrerte første rie.
Paulita Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Gratulerer så mye! Bra jobba og må jeg si, syns du høres ordentlig tøff ut! Håper du koser deg med den lille nye verdensborgeren!
en liten og en stor! Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Gratulerer! Godt å ha det overstått, da! Lykke til videre! Klem
Mamman til M&E Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Gratulerer så mye - godt jobba :-)
cabe- fått gutt nr fire :) Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Gratulerer så masse!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå