Gå til innhold

Noen som har barn som er sene med prate?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 18 mnd kan bare si mamma,pappa,ja,nei og tittei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ella er bare 20 mnd gammel og sier ikke store greiene hun heller... Først nå i det siste hun har begynt å si mamma og pappa.. ellers så sier henne tittei, hei, natta, vovv vovv og der. Begynte litt idag og si nei faktisk, men masse av det hun sier hun ikke bevisst, som at hun sier ikke mamma for å rope på meg men bare inni bablinga hører jeg mamma lissom! Men hun har masse med babbel og lyder da ;) men når er det grunn til bekymring sånn språkmessig?

Skrevet

Sønnen min er snart 20 mnd og det er først den siste måneden at han faktisk prøver å si litt mer enn de ordene du sier. Plutselig babler han i vei, aner jo så klart ikke hva halvparten betyr, men det er tydelig at det er et eller annet på gang:) Forstår godt at du lurer, har lurt på hvor lang tid det skal ta, og lurer forsåvidt ennå:) Men 18 mnd er vel egentlig ikke så sent uansett, det er jo bare at man ofte hører om de som er tidlig ute;)

Skrevet

sønnen min er også relativt seint ute trur jeg. han sier mamma,pappa,tiger(jepp TIGER som tigergutt),ja,nei,is....

mine venniner som har barn på samme alder sier MASSE å jeg føler det at det bare er MIN som er treig... jeg gjør alt jeg kan for å få han til å snakke!!! leser å forklarer masse ord hele tiden

Skrevet

he, he...min var nesten tre og sa det samme:)

Skrevet

Godt og se at ikke bare er min som ikke snakker enda..

Er ikke bekymret enda ,men er så lei av alle andre som spør om hvorfor snakker han ikke /skal han ikke begynne og snakke snart da?

Skrevet

jeg har også familie da som spørr hele tiden om han kan si ditt og datt fordi andre barn kan jo si det...det gjør ikke ting noe bedre...

Skrevet

Nei ,ikke sant..Det er bare veldig irriterende.

Skrevet

min gutt er 2 år og har akkurat nå begynt å si flere ord, prøver seg på mye forskjellig men setter ikke sammen setninger

Skrevet

Kom på at på avdelingen i barnehagen til lillemann er alle på samme alder som han og de fleste av de snakker omtrent like mye, evt lite, som sønnen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...