ifie Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Gutten min gråter ikke! Han har fått et par saftige bitemerker i barnehagen, men gråt ikke! Det er jo bra at han ikke gråter og har vondt/er lei seg, men når vi VET at det er vondt, "må" han jo gråte! Han gråter sjelden om han faller e.l også. Er litt bekymret for om han holder gråten inni seg når han er i bhg, for han kan godt sutre mye her hjemme, og han tyr fort til krokodilletårer om han f.eks. snubler litt. Han trenger mye kos og trøst! Noen andre med "robuste" barn, eller har noen tanker?
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Har han nettopp begynt der? Jenta mi var akurat likedan i barnehagen første 6mnd. Dem i barnehagen kommenterte dette til meg også. Jenta mi gråter også veldig skjeldent til andre enn meg hvis hun slår seg når hun er bort. Kan være at han er litt redd for og vise at han det vondt til andre enn mamma og pappa.
Dronningen! Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Datteren min var sånn, hun ramlet og bare ropte : Det gåj bja! Men nå har hun begynt ¨å sutre litt om det skjer noe. Hun er 4 år nå.....
trippeltopp Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg vet ikke mye om det, men jeg kan fortelle deg at jeg gråt én eneste gang gjennom alle de årene jeg gikk i barnehage! Jeg gråt altså ikke når jeg fikk vondt.. Ikke fordi jeg ikke slo meg, for jeg var virkelig en hurra-meg-rundt-jente med mer enn ett alvorlig uhell..men jeg gråt altså likevel ikke...Aner ikke hvorfor, men det var aldri noe jeg led under, verken da eller senere år. Hjemme kunne jeg derimot både gråte og sutre. Kanskje lå det litt i at jeg visste at mamma og pappa trøstet meg og gav meg oppmerksomhet på det hjemme, mens når de ikke var tilstede så så jeg ikke poenget i å gråte.. Aner ikke. Men som sagt; det var ingen "større" grunn til det; jeg var et happy barn med stor trivsel i barnehagen. Så det bør ikke nødvendigvis bety noe...
ifie Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Han begynte i midten av august, så han er godt kjent nå. Ja, jeg tenker at han kanskje ikke er helt trygg enda, men da må han ha mye inni seg, da!? Uff, syns så synd i han! Han har sluttet å gråte når vi går om morran, da, så han har det jo veldig bra der!
ifie Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2008 Takk for den, HjemmeMedPøbelfant! Vi får alltid tilbakemeldinger om at han er så blid og glad og fornøyd, og han er jo stort sett glad! Håper han rett og slett er som du var, da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå