Gå til innhold

Panikk..

(Liten tass med tut ventes:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over ett program om fødsler i kveld å ble selvfølgelig sittende å se. Fikk rett å slett panikk å begynnte å strigråte, hulka å hiksta. Er helt utslitt å vettaskremt jeg nå. Vil ikke vil ikke..er det som surrer i hodet mitt .. Den må jo ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle kanskje under en annen tråd den her.. er litt skjelven enda.

Skrevet

uff da, såg det jeg og og sitter bare å kniper igjen no : ( Men det er ikke nødt å være så ille. Veldig forskjellig hvordan det oppleves og jeg har ikke vært i nærheten av det de viste på tv i dag! Det gikk fort og greit for seg, var helt klar for ny fødsel rett etterpå : )

Skrevet

Du det går helt sikkert bra.

Å de aller aller fleste, blir veldig svangerskaps leie å begynner å glede seg til fødselen, ikke bare for å se den lille, men for å bli kvitt magen som er tung.

Jeg har angst selv denne gangen, men det er ikke på grunn av smertene, de er overkommerlige altså. Det er VONDT, kan ikke skyve det bak en stol, men somsagt overkommerlig, vi er jo skapt for dette.

Tror alle sykehus har det slik at hvis man har angst så kan man komme på samtale og slikt, du bare snakker med legen din om det, å så ordner han eller hun det, hvis du kjenner du bare gruer deg mer og mer.

Skal selv til slik samtale denne gangen.

Sist hadde jeg ei MEGGE av ei jordmor, å det ødla fødselen min. Å selvom jeg viste jeg har rett til å bytte, så er det ikke så lett å ligge der å stå på krava ;)

Har stor tro på å skrive fødsels brev å ha med på sykehuset, skrive hvilke ønsker man har, hvilken fødestilling man har tenkt på, vil man ha smertestillende, aktupunktur ol

Det er ikke altid så lett å huske på disse tingene når man er midt oppi det, å har man en jordmor med lakrisbåter i øra, kan det være greit å ha det skriftelig hva man ønsker.

Selvfølgelig har de erfaring, å man skal jo ikke være håpløs, men jeg synes virkelig ikke jeg var så urimelig bare fordi jeg ikke ønsket aktupunktur.

Skrevet

takk:) er helt grusomt å føle slik frykt. jeg får jo ikke trylla den ut liksom. jeg MÅ jo igjennom det. Har som du sikkert skjønner ingen anelse om hva jeg går til... bare at folk sier at de tror de skal dø...eller revne i to. Legen min sa at det var helt vanlig å tro at man skulle dø under fødsel pga av smertene..mange tenkte det. Men husk så mange som har gjort det før deg å har klart det helt fint.... Jah det var en mager trøst til en som har bittelitt småpanikk for hvordan dette skal komme ut. Men men, godt å høre at det kan gå greit for seg åsså:)

Dette innlegget passer vel åsså best inn under fødselsangst eller noe. Lykke til med nummer 2:)

Skrevet

Hjelpeseg..noen mennesker burde ikke hatt den jobben de har!!! Det kan ødelegge så innmari for andre! Der skal de jordmødrene i programmet jeg så ha ros...det var riktignok i sverige..men de serverte smoothies til jentene mellom riene..å kom inn med ett brett med flagg å drikke når det var over som gratulasjon... kan ikke se for meg at det er tradisjon på sykehus her til lands..

Håper inderlig at du får en annen opplevelse denne gangen. At de tar vare på deg og lytter til deg:) Lykke til

Skrevet

Så utrolig trist at dere kjenner det sånn.. jeg for min del gråt meg også gjennom hele programmet jeg og.. men det var fordi jeg var så rørt.. Synes det er så flott.. jeg opplevde det som det andre paret opplevde.. med stresset fosterlyd.. bare at de klarte ikke å stabilisere hans.. så der ble det brått keiesersnitt gitt.. føler meg så snytt.. Ville så gjerne ha opplevd det å få barnet på magen jeg også.. :) Det er det eneste jeg er redd for denne gangen.. at det skal skje igjen.. Skulle det samme skje så håper jeg at jeg kan få litt forberedelse.. hverken jeg eller mannen min hørte et kvekk om keisersnitt før de nappet ut alle ledninger og løp avgårde.. Tror min man kanskje skjønte at det kunne skje noe slikt før da.. i og med at det kom fler og fler inn, leger og avdelingsleger osv.. Jeg var jo helt i ørska.. Gudsjelov, hadde jeg forstått hva som hadde foregått så hadde jeg nok fått helt panikk..

Skrevet

Jeg fikk faktisk servert brus og et flagg på brett morgninen etter fødselen min. Men vet ikke om det er vanelig her i norge, eller om det bare er der fordi det er så mange svensker som jobber der.

Skal føde et annet sted denne gangen, vi får satse på at vi alle her får en god fødsel.

Skrevet

Jeg fikk servert brødskiver, pålegg og flagg på senga etter at jeg fødte sønnen min for 4 år siden - midt på natta! Og dette var i en storby på et stort sykehus der det var veldig travelt den helga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...