Gå til innhold

Noen som har lest "Bisettelsen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den tredje boka om Kim, Gunnar, Seb og Ola?

Holder på med den nå, er straks ferdig, og jeg er så skuffa at jeg har mest lyst til å sette meg ned og grine... =/ Ikke over det som skjer egentlig, selv om det oxo er trist, men over måten boka er skrevet på.. Noe så ufattelig dårlig.. Forvirrende, langdrygt, myyyyyye "rundtomsnakk"...

Skulle ønske jeg aldri hadde lest den... =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier du det? Huff, det var trasig.

Planen min er å lese "Beatles" (som jeg elsket) og "Bly" (sånn passe) om igjen før jeg leser "Bisettelsen". Gledet meg til det...

Kanskje det blir dårligere for hver bok? :P

Skrevet

Holder på med den, eller dvs jeg gadd ikke lese den ferdig, hoppet over til den siste boka i triologien til Stieg Larsson istedenfor.

Skrevet

prebs; Ja, jeg leste de bøkene om igjen jeg oxo, og mener det samme som deg. Beatles var jo genial, Bly var helt grei, mens Bisettelsen kun er en skuffelse fra ende til annen... =/ *gråter en skvett*

*Sina* ; Ja, jeg vurderte å ikke lese den ferdig jeg oxo, samtidig som jeg må.. Kan jo ikke gi helt opp... Men jeg har lyst til å sende en krass mail til forfatteren ja! Hehe.. ;P

Skrevet

Jeg sitter med samme foelelsen... og jeg som egentlig var ihugga beatles-fan... er saa sinnsykt skuffet...

Skrevet

Ja, jeg vet.. Fant en anmeldelse av boka på nett, som passer utrolig bra til det jeg føler;

Forfatteren gjør her et sprang på nærmere 30 år fra forrige bok, og det var med stor forventning jeg tok fram denne romanen. Jeg var nysgjerrig på hvordan livet hadde fart ad med de fire, og håpte jeg skulle få svar i typisk "Saabye-stil"; en roman spekkfull av sprelske metaforer, fortettet handling med godt driv og et lekende lett språk hvor alvor og humor går hånd i hånd. Forfatteren har delt denne boka inn i to typer tekster og den første delen er helt annerledes enn den jeg falt for i Beatles. På side 158 hadde jeg lyst å legge fra meg hele boka, syns handlingen var så absurd, tung og hengemyraktig at jeg holdt på å gi opp ... I del to er språket mer gjenkjennelig igjen, og jeg syns også handlingen tok seg opp. Jeg fikk ikke så mye svar på HVA som skjedde med de fire vennene som HVORFOR Kim utviklet seg som han gjorde, men alt i alt en velskrevet bok - selvfølgelig - det er jo Saabye Christensen som har skrevet den!

Nå er ikke jeg helt enig i det siste, synes ikke boka alt i alt er velskrevet.. Første del er helt jævlig, mens på slutten begynner man å kjenne seg igjen litt...

Skrevet

jeg har egentlig bare lagt den fra meg jeg da... presset meg gjennom halve for skams skyld, men saa gadd jeg ikke mer... ikke ofte jeg legger fra meg en bok igrunn...

Skrevet

*ale* ; Jepp ;)

Skrevet

Trodde kanskje du var jævli misfornøyd med en begravelse du hadde vært i eller no.. hehe..

Skrevet

Nei, sant.. det erdet som er så synd.. At halve boka, første halvdel, er så tung og kjedelig og forvirrende, at man får mest lyst til å legge den fra seg.. Samtidig så er siste halvdel litt lettere å lese, og man begynner å kjenne seg litt igjen..

Skrevet

*ler høyt*

Neeei, jeg er da ikke SÅÅ forferdelig? ;D

Skrevet

Takk! Nå fikk jeg litt mot til å lese videre... Er på side 90 og noe, og tenker bare; HÆ??? Er dette fortsettelsen på Beatles og Bly?

Skrevet

Lurte på det samme jeg oxo.. =/ Men bare fortsett, det tar seg opp litt etterhvert!

Skrevet

Jeg la den fra meg. Har ikke så god tid at jeg orker å kaste bort på en bok som ikke kom igang...;) Kuttet vel rundt side 90 jeg også, og gikk over til en annen bok. Får se om den blir tatt frem igjen senere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...