Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har hatt en SA og et svangerskap med levende født. Mener å huske at jeg hadde mer graviditetssymptomer når det gikk bra, enn da jeg aborterte. Denne gangen har jeg ømme bryst, oppblåst mage, litt svimmel og trøtt. Ikke spes kvalm eller noe økt tissetrang. Skulle ønske jeg kastet opp, då hadde jeg følt meg tryggere. Noen som kan dele erfaringer med meg? Jeg er normalt sett oppegående, men nå er jeg tydeligvis helt hysterisk:( Er fem uker.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Først må jeg gratulere med spire. :-) Og så si at ofte dukker ikke kvalmen opp før det er gått noen uker, hos meg gikk det 5-6 uker før den satte inn. JM sa at kvalmen var et godt tegn, fordi det betydde at det produseres masse av hormonet som "tar vare på" graviditeten. Og ømme bryst osv kommer jo også av hormoner, så da regner jeg med det blir det samme som med kvalmen - nemlig et godt tegn. :-) Selvom det er lett å si; så prøv å slappe av. Er ingenting som tilsier at du har større sjanser for Sa selvom du har hatt en tidligere. Jeg har selv bak meg, en fødsel, en SA og er nå 6 mnd på vei med andremann. :-)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Tusen takk for fint svar:=) Kan jeg spørre om du opplevde noe annerledes i den graviditeten der du mistet, enn i de to andre? Hvor langt var du på vei da du aborterte? Jeg var syv uker. Slikt burde ikke skje mennesker som bekymrer seg så mye som meg:( Er så redd det skal skje igjen. Lykke til videre i svangerskapet! Heldig du som er kommet så langt!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Hei og gratulerer :-) Har hatt 2 SA med 6 mnd mellomrom, er nå gravid uke 37 :-) Begge SA var ca uke 12-13. Den gang jeg "merket" mest var ved SA 2. Ømme bryster ++ Kvalm har jeg ikke vært noen ganger. Litt nå på slutten, men ikke noe de første 7 mnd :-) Denne gangen var jeg KUN trøtt til å begynne med, kanskje litt ømme bryster, var 7 uker på vei før jeg oppdaget det. Tror du trygt kan slappe av og koze deg :-)
Januarmamma10 Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Ja jeg har hørt det. Viss fosteret slutter å utvikle seg mister man visstnok symtomene!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er anonym 20.58 over her. Da jeg mistet merket jeg knapt jeg var gravid, men jeg hadde en tidlig SA, rundt uke 7. De to andre gangene har jeg hatt symptomer som tretthet, kvalme osv; førstemann fra uke 5, og med denne i magen drøyde det litt til før kvalmen satte inn. Til gjengjeld varte den i over 5 mnd.. hehe. Dermed trøstet JM meg med at kvalme var et godt tegn. Lykke til videre i graviditeten, du skal se det går så fint. :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Hei .Jeg hadde masse symptomer sist jeg var gravid , trøtt og kvalm fra den dagen jeg skulle ha mensen. Det endte dessverre i SA .Men var det med nr 1 også og han er 13 mnd idag:) Dette her kommer nok til å gå kjempebra skal du se.Ikke bekymre deg. Tror ikke om man har symptomer eller ei har noe å si. Lykke til og kos deg:)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Har aldri hørt om at det skal være forskjell på symptomer om svangerskapet går bra eller ikke. Alle svangerskap er visst forskjellig. Men det opplevdes slik for meg. Hatt en MA i fjor og er nå gravid i uke 39. Hatt mye mer symptomer denne gangen. Første gangen var jeg ikke kvalm. Hadde bare ømme bryster. Merket likevel ingenting selv om fosteret var dødt i flere uker før jeg begynte å blø i uke 15, og det ble oppdaget. Hadde det skjedd nå etter et vellykket svangerskap, ville jeg nok fattet mistanke siden livmoren ikke vokste som den skulle. Denne gangen har jeg vært kjempekvalm og trøtt i begynnelsen. Ble også mye mer oppblåst denne gangen, og måtte kjøpe mammaklær tidlig (3. mnd). Har en venninne som har vært kvalm når hun gikk med en av guttene sine, men ikke med den andre, så mer eller mindre kvalme trenger jo ikke bety noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Vet ikke om det har noe og si,men da jeg hadde SA i uke 18,hadde jeg ingen sympotoner i det hele tatt. 2gang var jeg kvalm hele tiden og fikk en nydelig gutt. Men trenger ikke å bety noe,så ikke stress. Det går helt bra skal du se;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå