HeldigeMEG:) Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 er nå i uke 37 og jeg gruer meg til smertene, gruer meg helt ille!! Vil ikke nå, og jeg vet jo at jeg ikke har no vei tilbake... men noen betryggende ord!?! huff, gråter av tanken på en fødsel!!
Norwegian by injection Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Uff kjenner meg igjen! Stakkars deg! Tenk på at du er snart ferdig og at dette kommer du til å klare kjempefint...snart har du et lite nurk! Er det første gangen du føder?
HeldigeMEG:) Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2008 nei, jeg fikk en gutt i 2004 også men var jo vondt de timene det varte og når jeg var ferdig så gikk det jo greit=) men jeg gruer meg såå ille, vil liksom ikke nå!! huff... tror jeg må snakke med jordmor..
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Syns du skal snakke med jordmoren din om dette. Hun har så mye å bidra med når det gjelder dette, og kan gi deg tips om smertelindring osv. Jo roligere du er frem mot fødsel, desto bedre. Jeg fikk mase hjelp av jordmor, hun var kjempeflink og tok alt jeg sa på alvor. Da fødselen kom gledet jeg meg mest, og var nesten ikke redd i det hele tatt. :-)
Norwegian by injection Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Enig med Nattergalen....masse lykke til :-)
*Lissi* Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Skjønner deg jeg:-) Er det nummer to du venter? Er jo som regel den første fødselen som er verst. Går lettere med nummer to. Har selv 4 barn, og det har gått lettere for hver fødsel. Dessuten så kan du jo få smertestillende om du føler for det. Du skal se det går helt fint. Lykke til!
HeldigeMEG:) Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2008 alle ord varmer=) takker så mye,men jeg skal til jordmor om en uke=) snakke med henne da.. føder vel ikke før!
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 kjenner meg igjen ja. er ikke gravid engang ennå, men allerede gruer jeg meg noe sinnsykt til å føde igjen, tross at jeg hadde en ganske kjapp og grei fødsel sist gang, glemmer jeg aldri de syke smertene. blir nervøs bare jeg tenker på det. så du er ikke alene:) men dette kommer til å gå så bra så, smertene er glemt når babyen er ute:)
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Tenker sånn denne gangen jeg også, er noe dritt med de riene altså Men nå er jeg likevel så lei at jeg bare er klar for å bli ferdig med det.
* 5 om dagen * Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 jeg skjønner godt hva du mener, men tenk på at når du er i gang, er det en ende på det...sånn ca max 1 døgn, så har du bebien din :-)) Av erfaring vet jeg det hjelper med rolige omgivelser, en lang varm dusj,særlig med strålen i korsryggen....og litt hjelp fra de på sykehuset. jeg har vært igjenom 5 fødsler, og det går bedre og bedre for hver gang. ta feks siste gangen jeg fødte, så fikk jeg han kl 17.51 og var ute neste dag va kl 12.00...og har vært full fart siden... men lykke til, dette kommer til å gå så greit atte :-))))
HeldigeMEG:) Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. oktober 2008 hadde ikke smertestillende sist gang, lå litt i vann og fikk akupunktur=) akupunktur var ikke no behagelig syns jeg,men å ligge i varmt vann fungerte=) Jeg kommer ikke til å velge epidural denne gangen heller, men den pudentalblokaden kanskje=) søstra mi har fått 4 barn,men hun syns den første fødselen var best og den siste var "jævligst" .. Hun rådet meg til å få pudentalblokade.. Kanskje jeg vurderer den om utrivningsfasen tar lang tid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå