jejeje Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har i hele svangerskapet ligget på 115/70 eller 115/75. Jeg har hatt 1+ på protein på de siste urinprøvene mine. Plutselig gikk jeg opp 1, 5 kg på 9 dager. Jeg dro til legen for en sjekk. Hadde da fortsatt 1+ på protein. Blodtrykket mitt var nå på 115/80. Har aldri hatt så høyt som 80 i dette svangerskapet eller siste svangerskap. Men er det overtrykk eller undertrykk som betyr noe?? Hva betyr egentlig de forskjellige??
Bobla74 Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Det er undertrykket som er det viktigste, altså det tallet som er 80 hos deg. Selv har jeg normalt et blodtrykk som deg, 115/70 Ligger gjerne under 70 også.. Er normalt at blodtrykket øker under svangerskapet og 80 er Helt normalt. Selv ligger jeg nå på ca 130/84, men er ikke regnet som høyt. (Varierer noe..) Så lenge undertrykket ikke er over 90 er det i allefall ikke noen "fare"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå