Gå til innhold

Er det noen som kan blodtrykk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i hele svangerskapet ligget på 115/70 eller 115/75.

Jeg har hatt 1+ på protein på de siste urinprøvene mine.

Plutselig gikk jeg opp 1, 5 kg på 9 dager.

Jeg dro til legen for en sjekk. Hadde da fortsatt 1+ på protein. Blodtrykket mitt var nå på 115/80. Har aldri hatt så høyt som 80 i dette svangerskapet eller siste svangerskap.

Men er det overtrykk eller undertrykk som betyr noe?? Hva betyr egentlig de forskjellige??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er undertrykket som er det viktigste, altså det tallet som er 80 hos deg. Selv har jeg normalt et blodtrykk som deg, 115/70 Ligger gjerne under 70 også.. Er normalt at blodtrykket øker under svangerskapet og 80 er Helt normalt. Selv ligger jeg nå på ca 130/84, men er ikke regnet som høyt. (Varierer noe..)

 

Så lenge undertrykket ikke er over 90 er det i allefall ikke noen "fare"

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...