Gå til innhold

Synes dette er pinlig, men trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært plaget med treg mage, men det ble mye verre i svangerskapet. Jeg går veldig sjelden på do. Kanskje to ganger i uka. I sted, etter å ha fått ut minimalt, var det blod på dopapiret. Tenker at dette mest sannsynlig er fordi jeg blir sår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil heller tro at du begynner å få en hemoride innvendg pga treg mage over tid. Spiser og drikker du mye? Mat som er rik på fiber? Kutta ut fin mat?

Skrevet

Enig over her;

Spis hjemmebakt brød med grovt korn og masse linfrø.

Ta evnt mixtur, granulat eller kok linfrø og drikk avkoket i en overgangsfase (det er heller ikke skadelig å fortsette med dette fast).

Drikk nok væske og mosjoner daglig.

Med en gang jeg begynner å spise kjøpebrød, blir jeg hard i magen... så her i huset går det i hjemmebakt med diverse frø.

Skrevet

Takk for svar:)

Men, hva er granulat..?

Skrevet

Trenger også tips her, dytter;)

Skrevet

Huff, jeg føler med deg. Det gjør så vondt! Jeg hadde hemoroider da jeg gikk gravid, og trengte en kjapp og enkel løsning. Så jeg la noen skjeer med linfrø i vann i ca en time (til de ble myke) Også helte jeg av vannet og tok oppi nytt - rørte rundt og drakk det! Det gjorde jeg hver dag en good stund, og det ble bedre nesten med en gang :) Kjempefine tips hun over her kommer med også, men da må du liksom legge om hele kostholdet blir litt mer mas. Veldig enkelt å drikke linfrø altså :)

Skrevet

Dette var i utg.punktet noe jeg gjorde for å gå litt ned i vekt (etter svangerskap) Jeg har ALLTID vært treg og uregelmessig i magen..Etter rykestopp gikk det over en uke (inkl to poser med svisker!!!) uten bomelom..

Vel, jeg skulle ned i vekt, trente godt, spiste sunt, men flte jeg "stod stille"...Leste så en "teori" : Om kvelden/natta så bearbeider kroppen den maten vi har spist gjennom dagen. Den tar opp næringsstoffene vi trenger og skiller ut avfallsstoffer..Om morgenen så begynner prosessen med å kvitte seg med avfallsstoffer,- dette er en energikrevende prosess for kroppen og "dillemaet" er på en måte å skaffe energi til kroppen slik at den greier å kvitte seg med "rask", men all mat vi spiser krever MYE energi for kroppen å bearbeide FØR den blir til denne energi....-bortsett fra frukt.. Frukt gir mye energi men passerer raskt gjennom kroppen vår UTEN at kroppen trenger å bruke mye energi for å få energien ut av frukta,- for å si det sånn... Om man spiser bare frukt til frokost og fram til 12 ( det er vel sånn ca den tid det tar for kroppen å bli kvitt det gamle og starte en ny dag...) så vil man bli kvitt avfallsstoffer kroppen ikke trenger, kroppen vil ta opp næringsstoffene i all mat bedre og man får i gang mage/tarm på en god måte,- og man vil kunne gå ned ivekt da disse "slamstoffene" blir liggende og "blokkere" tarmen og faktisk kan føre til overvekt.... Vel jeg startet med dette, gikk ned en 3-4 kilo, men bieffekten var et tarmsystem og en mage som fungerer NORMALT!!!! Har fortsatt med å bare spise frukt før 12 i snart 4 år, og jeg er helt normal i avføring, både mengde, konsistens og REGELMESSIGHET her i gården er normalt.... Det er så deilig at jeg ALDRI kommer til å slutte med det..Går ikke mer ned i vekt, men holder meg stabil der jeg er....men magen da dere, magen er HELT bra!!! har ikke fungert så bra på 30 år....

Men dette var noe som fungerte på meg, og lover ikke at det fungerer på deg.... MEN Jeg er SÅ glad for at jeg prøvde dette,- og er helt hekta....Noen gang, f.eks i ferier, så spiser jeg vanlig frokost, etter 2-3 dager er "gamlemagen" tilbake og jeg trenger 2-3 dager med fruktfrokost før jeg er tilbake i godform... Det koster jo ingenting å prøve så DEt anbefaler jeg, men som sagt lover ikke at du blir like fornøyd..(har prøvd dette med grovbrød, fibetislkudd, havregrøt osv, men det var frukt som gjaldt for meg )

Skrevet

Granulat (er egentlig knudrete tørrstoff) er i denne sammenheng tørr fiber som du blander ut i vann og drikker. Helt ufarlig, og svært effektivt!

Du kan eks drikke det tre-fire ganger de første dagene, og så vedlikeholde med en gang om dagen senere, eller justere etter hva du trenger. Helt ufarlig (med måte da selvfølgelig)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...