tja:) Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg elsker Metallica av hele mitt hjerte, men har desverre ikke hatt muligheten til å se dem enda... Gjorde mitt beste for å få tak i billetter til konserten i Oslo da de ble lagt ut i går, uten hell:( I dag så jeg på finn.no at det var lagt ut tre billetter til salgs, til vanlig konsertpris stod det! Sendte mail til vedkommene der jeg lurte på om billettene var solgt, dette fikk jeg til svar: "Nei, billettene er ikke solgt enda, men bare et tidsspørsmål før jeg gjør det. Riktig pris=Metallica-konsert på deg! Ps: har allerede fått bud på over 2000 pr billett! Kjipt men sant!" Blir så utrolig sinna!! Jeg elsker virkelig Metallica, og denne idioten hadde mer flaks enn meg i går da billettene ble lagt ut, og utnytter situasjonen til å tjene rått. Kunne lett betalt 5000 for billetten dersom pengene gikk til bandet selv, men får meg ikke til å betale så masse til en idiot som dette.. Hadde dere betalt overpris til privatpersoner dersom de hadde noe dere virkelig ønsket dere?
Gøril (210406) Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Nei, det hadde jeg ikke. No way.. hehe, da hadde han fått sittet der med de billettene.. selv om jeg også kunne tenke meg å dra på den konserten
~sjiraff~ Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Hvis billettene ble solgt i går ringer du billettservice (du må ringe) da de åpner i morgen og på torsdag. Det er alltid noen som ikke henter billettene sin. Jeg skaffet meg to billetter til robbie williams på den måten for en del år tilbake. Ellers er det bare å vente nærmere konserten, blir sikkert billigere om du har nerver til å vente til rett før.
Mom2Two Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Hvis jeg vil nok på en konsert, betaler jeg det det koster (innenfor rimelighetens grenser..) på svartebørsen. Det er markedet som rår, det er jo bare sånn det er. Jeg synes jeg sitter mer igjen etter en konsert, enn at jeg f. eks kjøper meg et plagg til 2000 kroner..
tja:) Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Takk til dere som har svart! Ble bare så frustrert at jeg måtte få det ut... Du som sier jeg må ringe billettservice, er det noen vits i å ringe før fredag? Er da evt. uavhentede billetter blir lagt ut, men selv da er jo sjangsen svvært liten... ÅÅÅÅ, har så fryktelig lyst på denne konserten!!!
Jerrys jente Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Hvis de selger billettene dyrere enn de opprinnelig kostet så bryter de loven. Du kan anmelde dem. Det er derfor de skriver på finn.no at de selges til vanlig pris. I fjor kom nytt lovverk som sier at man ikke har lov å ta mer betalt for en billett enn det som står på den eller en kvittering man har fra kjøpet. Tips gjerne politiet om slike ulovligheter.
tja:) Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2008 Hehe, tør nok desverre ikke det! Men er helt enig i at det er det jeg burde ha gjort, har tenkt tanken selv siden jeg kjenner til Svartebørsloven:)
OsloMor Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Det kan faktisk være mulig å kjøpe billetter utenfor den dagen konserten arrangeres. De gangene jeg har solgt noen konsertbillett, har jeg konsekvent solgt til fans og ikke til svartebørshaiene. Svartebørshaiene betaler ikke så mye for de billetten de kjøper, så du kan sikkert by over de på selve konsertdagen. Lykke til:-)!
tja:) Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. oktober 2008 Takk:) Har selv solgt en konsert-billett til en virkelig fan da en venn av meg plutselig måtte melde avbud til u2! Ansiktsutrykket til gutten da han skjønte at han fikk gå på drømmekonserten (uten å betale mer enn billetten opprinnelig kostet) var ubeskrivelig og ubetalelig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå