trillelille Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Må gå ned 30 000 i lønn... og er alene, så det er ganske mye for meg... Er sånn i tvil. de sa i utg.pkt at det ikke var mulig å forhandle om lønn heller...eller er det sånn de alltid sier tro? Hva ville andre ha gjort?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Hvis du ikke har mulighet har du ikke mulighet. Jeg syns 30 000 ned er nok til ikke å ta jobben, med mindre du mistrives noe helt voldsomt i din nåværende jobb at du ville tatt hva som helst. Vær kald og si at det ikke er interessant med mindre de kan matche lønna du har i dag.
trillelille Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Åja, det glemte jeg å si... Jeg har min egen jobb bare tre mnd til, er et vikariat som går ut. Og jeg sa forsåvidt på intervjuet at jeg ikke kunne gå ned i lønn i.f.t. det jeg har nå... Men jeg må jo ha en jobb også, så er vel kanskje dumt å takke nei??
~sjiraff~ Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Hvis du ikke får forlenget viakriatet ditt og sier nei til ny jobb så vil fu jo bli arb.ledig.. Dvs ned ca 34% i lønn... Og det er vel kanskje mindre enn 30 000?
Sånn kan det gå Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Kommer jo an på situasjonen din da. Er du snart uten jobb og uten mulighet til andre jobber er du jo kanskje nødt til å si ja, men det skulle mye til før jeg hadde vært villig til å gå ned i lønn i hvert fall. Da jeg selv nettopp sa ja til ny jobb ble det 50 000 mer i lønn enn i den gamle og for min del er det en viktig faktor når det er snakk om jobbskifte.
trillelille Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2008 Tja, har helt sikkert mulighet til å få andre jobber, men dette er det eneste konkrete tilbudet. Det er jo vanlig å gå opp i lønn når man skifter jobb, så er jo surt hvis jeg må gå ned!!! Men kan jeg si det, at jeg ikke er interessert hvis ikke jeg får minst samme lønn? Er jo surt hvis de bare svarer nei, nei, da ringer vi nestemann på lista....
Monajenten Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Da får de bare ringe nestemann da:-) Det mener jeg ihvertfall. 30 000,- er en del, og de burde jo absolutt kunne tilfredsstille kravene til sine ansatte, og ha som minstekrav at de ikke skal gå ned i lønn når de starter i ny jobb.
~sjiraff~ Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 -Da må du jo vurdere risken da... Enten ringer de nestemann på lista, ellers så får du høyere lønn. Men det må jo være bedre å gå ned 30 000, ha jobb mens du søker etter ny med høyere lønn, enn å bli arb.ledig og kun motta ca 66% av den lønna du har i dag?
trillelille Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2008 Veldig godt poeng! Men jeg vil ha denne jobben og samme lønn som jeg har nå!!! Nesten ikke kravstor Sutre, sutre... Nei, får tenke litt. Går jo kanskje an å høre litt mer om de har mulighet til å gå noe opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå