metaMORfose Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Kan vi ikke legge inn forslag til julekalenderpakker her? Jeg er i mot godteri hver dag fordi det er desember, så de får bare godteri på lørdager i kalendere, samt julaften. Ellers får de småting, eventuelt ting de trenger som sokker/strømpebukser som jeg ellers hadde kjøpt. Jenteting: Jente snart 5 år -hårspenner -blyant -pepperkakeform(en hvert år) -liten skrivebok -tusjer -hårstrikker -såpebobler -julepynt -tynne strømper til pent Gutteting: Gutt 9 år -sprettball -blyant -tusjer -pepperkakeform -sokker -slips Har noen andre ting også som jeg ikke husker. Er det noen som kan legge til ting her? Kanskje dette kan redde oss "ikke-så-kreative"-mammaer?
*gruffalo* Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 pepperkakkehus, non-stop og seigmenn. Så lager dere pepperkakehus denne dagen! Dette gjorde vi i fjor. Ungene ble først litt skuffet fordi de "bare" fikk pepperkakehus, men ble fornøyde da det var på tide og pynte:) Ellers har vi gitt billetter til juleshow. Var jo en dyr pakke, men skulle jo gå der likevel....Evt andre ting dere kan gjøre sammen.
metaMORfose Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 Super ide! Jeg prøver å legge inn ting de allikevel må ha, eller som vi skal gjøre, men det var veldig lurt å legge inn pepperkakehus! Har skrevet det opp )))
Mille** Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Lurt!!! ) Jente 3 år: -hårspenner og strikk -smykker (juggel fra glitter altså) -prinsessekrone -fargeblyanter -tegneblokk -julepynt -penstrømpebukse -juleklær -nissenattkjole/lue -godis på lørdagene og julaften -klistremerker -pærlegreier fra Europris ........kommer ikke på mere..... Jente 10 år (huff, det blir værre): -hårspenner -hårstrikk -julepynt -godis på lørdager -penstrømpebukse -juleklær -mobilstæsj -nøkkelring -vurderer å gi henne hull i ørene, men det blir da en gave som gjelder for 3-4 dager. -smykker/armbånd/ring fra glitter ......hmmm......kom gjerne med tips jenter. )
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Juleklær i kalendergaven var jammen smart....den skal jeg bruke:))) til jente: bitte små pyntegjenstander...
piano♫ Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Vi har alltid fått ny pysj på lillejulaften, og det er en tradisjon jeg har videreført til mine barn. Det er så koselig å legge seg i nypynta rom, med rene sengeklær, i ny pysj og alldeles full av forventninger. Vi har planer om å gi lego, vi. Som vi deler opp i flere pakker, slik at det til slutt blir en ordentlig ting (har to gutter på 3 og 5 år). Ellers gir vi opplevelser - bakedag (pepperkakeform), nissefest (utklipt julenisse), lysmesse (utklipt kirke), konsert (miniinstrument), lage lussekatter (glitter), lage julepynt (glanspapir mm), nissetur til bestemor (nisse), hente juletre (juletre) etc. De synes da det er morsomt å finne ut hva mamma og pappa har funnet på i dag.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Vår lille ønsker seg Sabeltannskute med figurer til jul. Men istedenfor å få alt den 24, skal han få en og en figur i kalenderen. Litt dyrere kalender enn vanlig.. Utenom blir det en bakedag, truse, ny pysj på lille juleaften, vaskeklut osv.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Åh takk! I fjor hadde gutten her smarties-kalender. Og i og med at han er her bare annenhver uke, så ble det MYE de ukene! Satser på å lage kalender i år.....selv om han har mye duppeditter å da. Håper på mange tips :-)
*gruffalo* Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Pysj på lille julaften var en god ide:) Husker vi pleide å få det i julegave, og det var så deilig å legge seg i ny pysj;)
~~DoraDora~~ Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Mine tre har alle nydelige håndbroderte julekalendere som vi henger små pakker på ...De får alle hver sin lille pakke hver dag.... Guttene (6 og 4,5 år) : * Spiderman e.l sokker * spiderman e.l truser * godtepose på lørdagene * Litt lego * Tegneblokk (liten) * Klistremerker * Hansker med tøfft motiv * Spidermansmykke * Refleks (feks spiderman e.l) * Dusjsåpe (en spennende for barn) * Belte * Pokemonkort til eldste og ridderfigurer til yngste * Fargestifter Jenta (2 år) : * sokker * truser * Hårstrikker (hun har langt hår i en alder av 2...) * Pippi ting/ dukker (hun får pippi dukkehus til jul) * Hansker/votter * Dukketåteflaske * Hårbørste til dukken * Fargestifter * tegneblokk * Godtepose til lørdagene * Dukkeklær ( et strikkeplagg i et par-tre pakker) * Kjøkkenting (som jeg deler opp i flere pakker)
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Storesøster på 3 1/2 år og lillebror på 14 mnd skal få (utenom det som jeg skummet litt kjapt gjennom at dere hadde skrevet) cd som jeg lager selv med masse kule barnesanger, kanskje en film som jeg laster ned fra nett, rislunsj som omtrent må være livretten til begge mine =) ,ny tannkost, kanskje tannkrem. Får ellers se hva jeg finner. Pleier å finne masse fint =)
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 Ja,her skulle jeg hatt proffhjelp jeg... Må lage 4 kalendere her hjemme.Så pleier jeg å lage til eldste,og sambo hennes...Men kanskje slipper jeg det i år =) Men til 2,12 og 16 åring...Aner ikke hva jeg skal finne på.For jeg lager jeg,tradisjonen tro. Hjeeeelp.....!! Pleier kjøpe inn julepynt til rommene deres innimellom da.Små ting som pynter opp.Men det blir jo 24 luker gange 4...gulp..
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 uff, ja... det må jo koste litt...hehe:))
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #14 Skrevet 23. oktober 2008 Jaaaa,det blir fort noen kroner....Men det kommer jo ann på hva jeg kjøper da.=) Trenger ikke være stort og dyrt. Men i år har jeg ikke peiling på noe...huff
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 23. oktober 2008 #15 Skrevet 23. oktober 2008 Hva med kinobilletter til de største Svømmehallen til alle Sjokoladekalender i en luke aktivitetsdag (lage ting/bake) detter er vanskelig!!!
Kulå Skrevet 23. oktober 2008 #16 Skrevet 23. oktober 2008 Her var det mange gode tips ja, kommer godt med.. Har kommet på en lur ting, slike bokstaver til å henge på vegg/dør, så kan de ha navnet sitt på døra. Det får mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå