Gå til innhold

Julaften 2008


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg har vært sammen i over 4 år, men julaften har vi feiret hver for oss. Nå som vi får vårt første barn skal vi selvfølgelig feire sammen, men har ennå ikke blitt helt enig om hvordan. Min samboer ønsker at vi skal feire julaften for oss selv nå som vi blir en familie. Jeg vil gjerne være sammen med flere. Både min og hans familie bor i nærheten. Trolig blir det slik i år at vi spiser middag til hans familie, og pakker opp pakker og drikker kaffe til min familie, eller omvendt. Til neste år feirer vi trolig julaften hjemme til oss, og evt inviterer familie. Hvordan gjør dere det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det annenhvert år hos hans familie og hos min.... sønnen vår sin første jul i fjor feiret vi sammen med min familie.. mamma,søsknene mine og mormor..... denne julaften blir feiret hos foreldrene til mannen min :)

vi syns det er en rettferdig og fin ordning.... syns det er viktig å feire julaften sammen med familie.. ville aldri i verden vært helt alene med "bare" mann og barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer også jul sammen for første gang dette året. Våre familier bor langt fra hverandre så vi kan ikke dele opp julaften.

 

Vi kommer til å feire jul annenhvert år nå i begynnelsen, senere så vil vi nok feire jul hjemme og heller invitere familiene til oss, men foreløpig så føles ikke det helt rett (jeg var yngre søsken som ikke har noe annet sted å feire jul, og tvilsomt at de er helt med på å komme ned til oss).

 

Vi starter med å feire hos hans familie, vi bor i nærheten og på den måten kan vi være hjemme på formiddagen (sambos familie har ikke noen tradisjoner så tidlig på julaften), for å så dra til svigers for middag og pakkeåpning.

 

Vi drar til min familie i romjulen og blir der i 1,5-2 uker slik at de får bli kjent med barnebarnet sitt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det annenhvert år her og der.. I år skal vi være hos svigemor juleaften, og hos min bestemor første dagen, og muligens familien min resten av jula.. Og neste år skal vi være hos min familie juleaften, og hans førstedagen.. men han har skilte foreldre, men de feirer som regel sammen.. så det ordner seg på en eller annen måte:) blir det vanskelig og furting så blir vi hjemme:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og sambo har bare vært sammen i litt over 1 år, så vi har ikke feiret jul sammen ennå.

men siden vi nå skal bli foreldre vil vi feire sammen. aldri i verden om han vil være uten oss på julaften nei! men vi vil ikke feire her hjemme, det blir litt stusselig og bare være oss 3. og vi har ikke plass til å invitere noe familie.

og siden jeg er minst og det er jeg som har det "største ansvaret" for barnet får jeg bestemme hvor vi skal være. vi kjenner ikke familiene til hverandre så veldig godt ennå, så jeg ville ikke feire jul sammen med svigers. er lite sammen med familien min, da det er et stykke og reise.

vi har blitt enige om at vi skal feire julaften sammen med min familie i år, så får vi se neste år om vi feirer med hannes familie eller tar det hjemme. da har vi også fått større plass og har mulighet til å invitere famile. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feiret jul sammen første året vi var sammen, i årene etter det har vi feiret hver for oss men vært sammen i romjula. I år blir det julaften hos mine foreldre og 1.juledag hos han sine foreldre også tar vi det litt som det kommer etter det. Begge foreldreparene bor i grei kjøreavstand fra oss (30/60min) så er ikke noe problem å pendle litt imellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor på en gård med svigersen rett ved siden av oss, skal feire jul hos mine foreldre som bor 5. min. unna, men skal bare spise der også drar vi hjem til oss selv å åpner pakker, regner med hans foreldre kommer inn til oss! Hvis ikke går vi inn til dem etterhvert.. Første juledag feirer vi sammen med hans familie uansett, har vi gjort siden vi ble sammen for 6 år siden og skal fortsette med det, også blir det nok nyttårsaften sammen med hans familie eller sammen med gode venner.. Ellers tar vi alt som det kommer=) Tidligere har vi feiret jul hver for oss, men når kvelden har kommet og pakkene er åpnet har jeg dratt dit han er, og deretter har vi dratt hjem til oss selv og gjerne fått venner og familie på besøk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, i år skal vi være helt for oss selv. blir så bra. glede oss masse. første jul bare oss tre. glede mæ max te å ordne å styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer jul bare vi! Er kjempekoselig. Helt topp å lage egne tradisjoner og egen mat!

 

Orker ikke farte rundt omkring på julaften, men tar heller koselige julebesøk til slekt og venner i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire jul hos oss selv, hvor også samboers mor og søsken kommer. Det blir nok svigermor som ordner maten- jeg har aldri ordnet julemiddag før, og har sikket nok med å ordne med minstemann og å ordne i stand til jul. I fjor var vi hos min familie. Hvorvidt vi drar til min familie en tur i romjula, eller blir hos oss selv tar vi litt på sparket- Kommer litt an på hvordan det går med babyen (hvor lett han er til å få til å sove, hvordan han liker bilkjøring osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne bare vært hjemme med mann og snart 2 barn, men da vi er en bitteliten familie blir det uaktuelt så alle kommer til oss.

Heller det enn å farte rundt med små barn.

Har alltid ment at de med de minste barna får velge hva de synes er praktisk, og her er det nå så få at vi får kanskje 5 gjester (hvis oldemor kommer istedenfor å være med søsken hun helst ikke vil være sammen med...)

 

Har laget julemiddag i 3 år nå, fått til bra ribbe (det er faktisk ikke vanskelig) og tilbehøret er lett å ordne. Svigers tar alltid gjerne med seg noe, det samme gjør min mor og mormor, og alt det andre synes jeg er utrolig gøy å få styre med.....dekke bord, pynte tre, pynte ute....

Jeg er like barnslig spent på å få begynne hver høst, begynner gjerne så fort det "lukter kaldt" ute med å glede meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal feire julaften heim te oss selve. Orker ikke å ta med 3 barn varav en liten nyfødt i lange bilturer rett etter babyen har kommet. Jeg vill va heim og lære kjenne bebyen og bare ta det roligt. I våres eget heim.

Dessuten så er det første julen i vårres nye hjem. Kjøpte oss eget hus i begynnelsen av året. Så jeg vill også være hjem pga akkurat det.

Første julen i vårres eget hus og første julen med alle 3 barnen heim.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal feire jul med hele familien hos oss i nytt hus og med ny baby :-) Blir 18 stk!!!! Men de kommende besteforeldre skal hjelpe til med maten og forberedelsene. Blir nok livlig og litt slitsomt, men gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...