Millima Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Søndag 19 oktober kl 09.13, 13 dager over termin dato kom han endelig! Slapp å bli satt i gang. Lille Mattias var 4130 gram og 52 cm, hodemål 36 cm. Jordmor hadde beregnet på ultralyd at han var rundt 3700 gram bare to dager før, så feil kan man ta. Fødselen gikk synes jeg gikk veldig fort. Kl 04.30 våknet jeg av at jeg hadde rier. Jeg ville egentlig ikke føde på Føden, men på Storken. Fordi jeg var så på overtid fikk jeg ikke lov å føde på Storken, så jeg ville vante så lenge som mulig med å dra ned på Føden. Riene ble bare sterkere og sterkere så jeg vekket samboeren min kl 05.30 og vi dro ned. Riene kom i ett sett og det var max 2 min mellom. Jeg hadde åpning på 4 cm da jordmor sjekket,men bare 10 min senere hadde jeg 5! Dette skjer fort sa jordmor til oss. Jeg gikk i badekaret en stund. Men når jeg merket at riene ble enda sterkere (noe jeg ikke trodde var mulig) gikk jeg opp og jordmor tok kontroll. Babyen måtte ha elektrode på hodet så jordmor tok vannet da jeg var 8 cm for å få på elektroden. Plutselig var åpningen 10 cm og jeg skulle begynne å presse. Det gikk helt fint, men tok lenger tid enn forrige gang jeg fødte. Noe jeg ikke var forberedt på. Mattias var ute kl 09.13. Det gikk i et sett, men han kom ut til slutt=) Jeg er glad jeg fødet på Føden det var like bra som på Storken etter min mening. Hadde ingen smertestillende, noe som ikke var planlagt, men tok det som det kom. Jeg fikk komme på Barselsloftet, vi kom hjem i dag, Vil bare si takk for meg og mange gode råd! Klemmer fra
2SønnerSmå Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Gratulerer så mye med overstått fødse =)
oktoberjentene;) Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Gratulerer så mye rask fødsel da lykke til videre.. kos dere
*tornerose* Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Gratulerer med prinsen :-) Kjempe fint navn :-) Kos dere masse & nyt tiden fremover :-)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Gratulerer så mye med babyen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå