Gå til innhold

litt stolt mamma i dag.... :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke mye å være stolt av da... men har akkurat vært på skolen og skrevet eldstemann inn. Han skal begynne i første klasse om et år og gleder seg såååå mye!!!!!!!!!!!

morro å se hvor stolt han er, og hvordan han fortalte inspektøren på skolen der om alle boksavene i det lange navnet sitt =)

en liten milepel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhh, har dere skrevet han inn allerede altså?

Datteren min begynner også til neste høst, men vi har ikke fått noe brev.

Hmmm....men så moro da:-)

Skrevet

Da får du følge litt med, her er det frist for innmelding den 1. november...

Skrevet

Å??

Skal det ikke gå automatisk?

Altså, må jeg ordne med det brevet eller noe?

Har ikke hørt noe.

Skrevet

Vi fikk bare brev fra skolen med et skjema vi skulle fylle ut. Og det går automatisk her, i hvertfall. Man må bare levere inn det man får i posten! Og det var i hvert fall ikke på denne siden av jul så vidt jeg kan huske. Min går i første nå...

Skrevet

Nei, her går det ikke automatisk! Det må fylles ut skjema og sendes til den skolen man sokner til, evt. ønsker barnet skal gå på. De poengterte det rimelig sterkt, viktigheten av å sende inn skjema innen 1. november.

Skrevet

Dette må jeg forhøre meg om i morgen, ser jeg. VELDIG kjipt om vi skulle ende opp med å ikke få skoleplass.

Hvor bor dere forresten, kanskje det har noe å si?

Jeg bor i Bergen.

Skrevet

Jeg bor også i Bergen.

Og man har rett til plass på nærskolen.

Skrevet

Hmm ja. Skolen er bare rett ned bakken liksom. Trodde jo man var garantert skoleplass.

Skrevet

På Bergen kommune sine sider sto det om fjorårets opptak:

"Registrering av elever

I november året før skolestart sender skolen ut et registreringsark til alle elever som bor i skolens opptaksområde. Dersom en ikke mottar registreringskjema, må en ta kontakt med nærmeste skole."

Skrevet

Her går det automatisk:)

Innskrivingen i vår kommune er ikke før februar/mars, så synes det var tidlig nå jeg.

Skrevet

Her anonserer de i avisa og i barnehager, også må elevene på skolen og snakke med rektor el. inspektør og vi fyller ut et sånt skjema med opplysninger om barnet og foreldre mens vi er der.

Skrevet

Her er det alltid tredje tirsdagen i oktober.

Nye førsteklassinger blir bedt på juletrefest på skolen i januar, og det er besøk med barnehagen på våren og førskoledag - med foreldre - første onsdagen i juni tror jeg... På den førskoledagen får alle vite klassene sine og hilse på lærerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...