Gå til innhold

sv skapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt blodtrykk under hele sv skapet har ligget på 108\55 og helt ned i 90\50, så ganske lavt. nå er det 120\65

Fikk plutselig ødem i hender og føtter som jeg ikke har hatt noe av før.

prot var 1+

Er dette noe å bekymre seg for, og hva skal man være obs på?

Noen med erfaring på dette. Er 34+3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes du skal be legen din om å bli henvist videre jeg.

jeg gikk med ubehandlet sv.sk.forg. fra januar til slutten av mars for 12 år siden...

det gikk nesten helt galt med både meg og ungen og jeg hadde ikke spesiellt høye verdier jeg heller...

legen min mente de steg for sakte til at det var farlig... så han tok meg inn til kontroll daglig med ny urinprøve og målte blodtrykk og vekt.... ja og førte det inn da... mye vits... :(

jeg gikk 20 dager over tida, fødte en unge etter hastesnitt som hadde apgar 1 etter 10 min og strøk nesten med selv.

hun overlevde utrolig nok etter 4 uker i respirator, men mistet hørselen.

dette er ikke for å skremme deg, men IKKE STOL PÅ LEGEN!!!!

forlang å bli overført til sykehus så fort du har diagnosen preklampsi. og det skal du ha nå når du har både forhyet blodtrykk, ødemer og eggehvite...

det går høyst sannsynligvis helt greitt. det gjorde det andre gangen for meg :) selv om jeg fikk preklampsi da også...

men kom deg dit spesialistene er så du bli skikkelig tatt vare på :)

Skrevet

120/65 er ikke veldig høyt. Når det gjelder preeklampsi så tror jeg ikke de gjør så mye dersom ikke undertrykket er veldig høyt. Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg ble innlagt for to uker siden og hadde et undertrykk på 119. Hadde 4+ i proteiner og ingen hevelser. Men i og med at du har fått det, og at man faktisk ser proteiner i urinen så ville jeg nok bedt om å bli sjekka nøye.

Uansett, om ungen kommer etter uke 34, så er lungene ferdig modnet, sa de til meg, så det er liksom ikke så stress. Men selvfølgelig vil man jo vente så lenge som mulig inntil termin.. Min kom når jeg var 30+4, og jeg fikk lungemodningssprøyter på forhånd. Takket være disse klarer han helt fint å puste selv, han er bare liten og trenger hjelp til mat.

Men spør legen om han kan sjekke det, gjerne med litt oftere kontroller :)

Skrevet

undertrykket mitt ble aldri høyere enn 95 det... og hadde bare 2+ på protein...

vi holdt på å stryke med vi... :(

Skrevet

Det er undertrykket som er den store stygge.. selvsagt sammen med de andre faktorene.... men er undertrykket over 80 bør man få vidre henvisning

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...