Gå til innhold

1 liter cola om dagen???!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsemyndifhetene sier at gravide bør ikke drikke over 1 liter cola om dagen! 1 liter går altså bra!!

Dette har jeg lite tro på. Tror ikke et foster har godt av så mye sukker. Syns 1 liter er mye, jeg...Drikker ikke brus i det hele tatt når jeg er gravid i hvert fall!Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de i denne sammenhengen snakker om koffeinmengden.

Et visst antall kaffekopper eller max en liter cola... Tror sukker blir en annen sak.

Skrevet

For min del er det ikke noen problemstilling, klarer ikke smaken av hverken Cola eller kaffe for tiden, og heller ikke te... Så her er det 100 % koffeinfritt!

Skrevet

jeg må ha sitron brus.. cola drikker jeg ikke etter positiv test... drikker ikke kaffi uannsett så de er ikke noe problem...

Skrevet

jeg drikker bortimot 3 l med cola light for dag...det eneste som holder kvalmen borte

Skrevet

Det er pga koffein de setter den anbefalingen. Sukker bør man jo passe litt på, men jeg må si at det er litt på grensen til hysterisk å ikke kunne ta seg et glass brus på 9 mnd pga babyen i magen.

Skrevet

Vet at det er p.g.a koffein, men det er jo utrolig mye sukker i 1 liter cola også.Og de light variantene har jo søtstoffer som absolutt ikke er bra. Tror ikke det er skadelig med brus f.eks en gang i uka, men at helsemyndighetene skriver sånn virker litt rart syns jeg...

Skrevet

jeg syns det er fint at helsevesenet opplyser om mye for oss gravide,men tror det blir litt hysteri iblant,hvist alt de sier er farligt nå! hvordan i verden greide de å få friske barn for 20 år siden å ikke minst 50 år siden????Jeg tror hvist vi lever et ganske normalt sunt norskt liv er det ingen fare for hverken oss eller barnet:-))

Skrevet

Jeg drikker cola konstant jeg. Og har faktisk ikke dårlig samvittighet i det hele tatt... Tror det er mer skadelig for den lille at jeg ikke kan bevege meg rundt, ikke får i meg mat og drikke og er sur, nedfor og utslit hele tiden, enn at jeg drikker cola...

Skrevet

bettansol: Har du tenkt gjennom at det ligger mange skjebner bak forskningen som ligger til grunn for kostholdsrådene? Mange spontanaborter, dødfødsler, barn med misdannelser.. Så jeg synes absolutt man skal ta alle rådene alvorlig. For 20-50 år siden var det akseptert å røyke og drikke også i svangerskapet. Siden man også fødte friske barn da, så er det bare fritt fram, mener du?

 

Herlighet...

Skrevet

Slapp av!!!

Alt med måte!!!!

Vi gjør alle ting på forskjellig vis!!!

Lykke til alle sammen!! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...