Gå til innhold

Kan dere dele deres erfaring med vognen bugaboo cameleon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er råstilig og virker utrolig funksjonell... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt*

Skrevet

Jeg har bare trillet på den venninnen min har, men jeg likte den ikke i det hele tatt. Vi trillet på grusvei, og ungen oppi der skranglet fram og tilbake, den hadde altfor dårlig demping i de små forhjulene. Babyen klaget sin nød, så venninnen min vippet bagen litt, så hun skulle ligge med hodet litt lenger opp. Med det resultat at babyen ristet neover i bagen og ble liggende i en bylt nederst.

Vår lille lå i en "billigvogn" (1400 kr, Carena ett-eller-annet), men den har 4 lufthjul. Vår sov som en stein og duvet mykt avsted.

Venninnen min sa at bag-delen var veldig trang om vinteren, når hun skulle ha vinterpose nedi den. Prisen er litt avskrekkende, synes jeg.

Bugabooen er veldig liten når den blir lagt sammen, da, det er jo veldig fint. Vår ruver fryktelig. Vet at det mange bugaboo-fan her inne, så sikkert mange som ikke er enige i mine påstander ;)

Skrevet

Vi har brukt den i 14 mnd nå og er veldig fornøyd.

Jeg liker veldig godt at forhjulene er svingbare, men at det samtidig er to forhjul. Da blir vogna stødig, men er veldig lett å manøvrere.

Mange synes at det er en typisk byvogn, men her i Oslo har forhjulene en tendens til å sette seg litt fast i renna som går fra takrennene til kumlokket, hvis du skjønner. Men man finner fort teknikken som bringer vogna over uten for mye homping. Jeg har forresten gått masse i marka med vogna, på grusvei. Det fungerer utrolig bra!

Ellers er det veldig god plass i bagdelen. Vi gikk over til sittedelen da lillemann begynte å spise mat. Da er det veldig kjekt å kunne bruke sittedelen som "barnestol" når man er ute.

Jeg hadde forhåpninger om å bruke en voksipose eller lammeskinn også i sittedelen, men det viste seg å være litt vanskelig. Selv om sittedelen er lang, er det ikke mye plass mellom rompa og hode-enden. Så med lammeskinn i sittedelen ble det rett og slett litt trangt mellom babyens hode og taket på kalesjen. Litt irriterende, men jeg har sett at andre bruker andre poser i sittedelen, så det er vel et løsbart problem. Uansett må man belage seg på å at ungen kan bli for lang til vogna. (Vet ikke helt når dette skjer, da. Vår sønn er 14 mnd og er ennå ikke for stor.)

Skrevet

Når det gjelder demping på forhjulene, er jo det noe som kan reguleres. Forhjulene er ikke fylt med luft, men det er god fjæring.

Skrevet

Hmmm... Enten så er folk døds fornøyd med vogna eller så kan de ikke fordra den høres det ut som...

Den virker bare så praktisk og funksjonell med masse muligheter... Tar liten plass, er lett, har ekstra vinterdekk osv osv... Er jammen ikke sikker!

Saken er den at jeg har ei venninne som er ferdig med vogna si og det er denne bugaboo. Hun vil gi den til meg eller ta en liten symbolsk pris for den... Jeg får heller ta meg en tur innom henne nestegang jeg er i nærheten så jeg kan teste den ut og "prøvekjøre" den.

Takk for synspunkter så langt :)

Skrevet

De som ikke liker den er stort sett folk som ikke har eid den selv ;)

Jeg har hatt flere vogner og jeg skal love deg at bugaboo har mye bedre demping i hjulene enn vår emmaljunga duo for eks.

Jeg er stoooor fornøyd med vogna, elsker den rett og slett :)

Baggen er en av de største på markedet, tror det er simo og buggisen som har størst bag.

Sittedelen er ergonomisk og barnet sitter utrolig bra i den, jenta mi elsket å sitte i bugabooen men ble ofte litt utolmodig i emaljungaen.

Jeg liker også at man kan legge sittedelen helt flatt (få vogner hvor man kan det på sportsdelen), at man kan bytte trekk, at det finnes så mye supert ekstrautstyr, at vogna er en drøm å trille, at den kan brukes som spisestol på resturant, at den veier så lite og blir så liten sammenlagt, at man kan bruke sittedelen som stol på gulvet, at det er så mange fine finesser for hvordan man kan trille på forskjellig underlag osv :)

Sjekk ut bugaboo.com å se på informasjonsfilmene, der får du demonstrert alt som er supert med vogna :)

Det som er best med den er at det alltid er mulig å komme frem, uansett hvor man er så er det plass nesten:)

Skrevet

denne vogna har jeg kjøpt :) gleder meg til å bruke den..

Skrevet

Jeg elsker utseendet av denne vognen... Og alle finessene og utstyret... Har sett demonstrasjonsvideoen også!

Det jeg er aller mest nysgjerrig på er vel hvordan kjørekomforen er... For meg som skal trille den ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...