Gå til innhold

Ultralyd i uke 7, forsterets str tilsa uke 6.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg VET jeg er mellom 6+5 og 7+1 i dag. Likevel viste ultralyden at jeg var bare 6+1... Vet det ikke er så mye, men syns det er litt skummelt med tanke på at fosteret er så lite i utgansgpunktet...

Noen som har råd og/eller erfaring? Kan noe være galt, eller er det normalt at de kan være mindre enn de "skal"?

Håper noen kan hjelpe, ble redd jeg...

Ellers så alt bra ut da! Hjertet banket:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanskelig å måle nøyaktig på noe som er så lite enda, er jo bare snakk om dager forskjell, så tror nok du kan roe deg helt ned. Hjertet slår jo, så mye mer enn det og å se antall foster gjør de ikke så tidlig.

Skrevet

Ja, og dessuten vokser fostrene i rykk og napp frem til uke 17. Er derfor en ikke får ordinær UL før etter det..

Var på UL i uke 13, og de trodde da at jeg var lengre på vei, men ville ikke si noe eksakt før etter UL i uke 19. Men på den UL passet fosterets størrelser med mensterminen min allikevell...Altså var fostert over gjennomsnittlig størrelse i uke 13, men hadde jevnet seg ut etterhvert.

Skrevet

Var på ultralyd da jeg var 7 uker på veg. Størrelsen på forsteret tilsa da 6,5 uker. På den oridinære ultralyden ble jeg derimot satt 2 dager frem. Så jeg var dermed 7+2 uker da jeg var på den første ultralyden.

Tror ikke du skal bekymre deg for størrelsen så tidlig i svangerskapet:)

Skrevet

Takk for svar jenter! Beklager at jeg er så treg til å svare dere, er ikke så ofte på nett, pluss at jeg går litt rundt i min egen verden fortiden. Klarer ikke helt å slappe av...

Men det hjelper masse med svarene deres! Takk igjen!

Skrevet

Med min gutt så fikk jeg første terminen i uke 8 ca satt frem med 4 dager, neste ul i uke 12 ble jeg satt tilbake 5 dager i forhold til menstermin Dvs 9 dagers forskjell

på ordinær ul fikk jeg samme termin som menstermin

Den inne i magen , ble satt tilbake like mange dager som forrige mann i uke 12

nok en gang har jeg fått ul og menstermin lik på ordinær ul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...