Gå til innhold

Fy faen i helvette!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som er jævla kjip når det kommer til penger! De fleste ganger syns jeg det er ok, fordi han er veldig flink på sparing osv.

Nå har han nettop fått igjen på skatten (MASSE penger), får en feeet lønn, siden de hadde gjort noe feil på forrige.

Så til saken. Jeg får lønninga mi på fredag.. Spør samboer om jeg kan låne meg en 1000 lapp til å kjøpe klær for.... "Nei ikke faen" får jeg til svar?!?!

Har ikke kjøpt klær siden jeg kan huske... Bruker hele lønninga mi på regninger, mat og klær til minsten. Har jo mye mindre i lønn enn han, men han fatter faen ikke en dritt! Mener jeg bortkaster lønna mi på piss. Jeg bruker ikke en dritt på meg selv!!!!

Han arver den jævla "spare på penger" fakten hos sin far. Han begynner å bli heeelt lik:/ Før så sa samboer alltid at han ikke skulle bli som faren. Da han var liten fikk han ikke klær osv... Javel, nå vil ikke han kjøpe klær til minsten, for vi må spare!!???

Satan!!! Måtte blåse ut litt.... Håper du gidder å lese og å komme med et synspunkt... Bør jeg sette foten ned og si han skal skjerpe seg? Eller skal jeg leve med dette?! Eller seriøst, tror ikke jeg klarer å ha det slik så mye lenger..... Hjelp?!!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er av den formening at alle inntektene i en familie, goså der det er 2 inntekter, skal legges i en pott. Her tar en alt som skal dekke mat, regninger, lån, bil og utgifter til den, nødvendige klær og annet utstyr, lege, medisin, sparing, strøm, TV. Ja, alt som må til i et hverdagsliv. Resten skal deles likt på de voksne, uavhengig av hvem som tjener mest og minst. For da bidrar en like mye til fellesskapet utfra forutsetningene en har i sin inntekt. Og disse "lommepengene" kan en forvalte fritt til ekstra ting en har lyst på, eller trenger.

Så jeg hadde kokt over hadde jeg vært deg.

Skrevet

Enig med de andre to. hvorfor skal kun du bruke penger på ungen deres mens han sparer?

Det er bare dumme damer somgodtar det.

Skrevet

fullstendig enig med de to over her ja...

Skrevet

HUff, synes ikke du skal finne deg i dette!

Tenk deg hvordan det blir etterhvert da, når det allerede er så ille!!

Gi ham en ørefik, å stikk av med Visan hans du! :)

Skrevet

Prøver så godt å snakke med han om det... Men hver gang er det det samme! Han begynner å kjefte og jeg føler jeg ikke får sagt det jeg mener.... Er ikke så flink til å ordlegge meg, kommer liksom på alt i hodet, men klarer ikke å få sagt hva jeg mener og syns om det.

Altså han er flink og betaler det vi må osv... Men han forstår ikke at jeg har mindre lønn enn han, og at jeg ikke har så mye penger til overs og bruke. Han har vært snill og kjøpt ting til meg før da, men føler han er blitt så sinnsykt kjip i det siste...

Mamman min hadde det på samme måte med pappa da de var gift. Hu fikk aldri kjøpe klær til oss, fordi han mente det var andre ting de skulle bruke pengene på. Syns bare det er så trist, og jeg vil ikke ha det sånn!!

Har sterkt vurdert å bare flytte fra han, men gråter bare av tanken på det. Vi har det veldig godt utenom det her. Men syns det sliter sånn på meg! Jeg klarer ikke å fungere, og bare pga dette!!

Skrevet

Huff, skjønner deg veldig godt. Slikt sliter enormt på et forhold. Økonomiske problemer er faktisk den vanligste grunnen til skilsmisse i Norge..

Håper du får opp øynene hans.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for det:) Håper også at han snart kan forstå... Men virker ikke slik akkurat nå.....

Skrevet

vet du hva jeg hadde gjort i et slikt tilfelle....?

KASTA HAN PÅ HODET OG RÆVVA UT AV HUSET!!!!

så forlanget barnebidrag, som sikkert har blitt veldig høyt siden han tjener så mye.....:)))

Skrevet

Du kan jo kjøpe inn mat kun til deg. Og vaske kun dine klær etc. Så han faktisk kan se hva du bruker penger på.... Og skjønne at kansje han skal spytte inn mer penger på felles utgifter.

Skrevet

Jo, men altså....

Han bruker penger på mat og slikt, er ikke det....

Men han klager hver gang JEG skal ha noe... F. eks røyk (han røyker selv, og kjøper røyk). Men spør jeg han om han kan kjøpe røyk til meg, så kommer han med den at jeg røyker for mye og at det er så dyrt når han skal handle røyk til meg:(

Men det er bare filleproblem! Jeg føler at ALT går utover meg... Jeg har lite inntekt, jeg bruker for mye penger, jeg bruker pengene mine på feil ting. Skjer ikke!! Jeg handler kun mat som sagt og betaler resten av pengene mine på rekninger. Så har jeg ikke penger resten av mnd, og da begynner han å klage!!!

Men hva sier jeg til han?? Jeg prøver og få han til og forstå, men han er jævli dyktig til å manipulere! Alt jeg begynner å prate om går til slutt på meg... At det er min feil osv... INGENTING er hans feil!!!

Skrevet

Tror rett og slett at han ikke har blitt voksen ennå.... La han ta seg av husholdningen ett par mnd...bruk dine penger "bare" på deg selv...la han betale mat, regninger og hva dere enn måtte trenge..

Skrevet

Sett opp ett felles budsjett med inntekt og utgifter dere har. Da vil han jo se hva du har å bruke på deg selv i mnd... Kanskje han skjønner litt mer da?

Betalt inn til felleskonto hver mnd til regninger og mat... fordel store regniger på hver mnd. Kanskje han "ser" det litt bedre da??

Hvor mye har du til deg selv i mnd når regninger er betalt?

Skrevet

Han høres ikke ut som en sparer, men en gjerrigknark. Sett ned foten og si at han til helvete får bidra litt. Ellers får dere gå fra hverandre så du kan få barnebidrag. Høres ut som det vil være betydelig mer enn du får fra ham nå.

Skrevet

Huff.... Jeg skjønner veldig godt at du er forbanna... Jeg hadde aldri klart å ha det sånn! Her er det ikke noe som heter mine og dine penger. Her er det våre penger! Sånn har det alltid vært!

Ikke finn deg i for mye kjære deg!!!!!!!!!

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Får prøve og lage en ordning oss imellom... Sette opp et budsjett og få felles regnings- og sparekonto.. Kanskje ting løser seg da:)

Skrevet

Svar på den ene anonym over her: Jeg har ikke så veldig mye igjen... Forrige mnd betalte jeg f. eks hele kommunale avgift regninga og da hadde jeg faktisk 0,- igjen, hehe...

Men vanligvis har jeg litt til overs, men det går som oftest til ting vi ikke regner med, på en måte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...