Gå til innhold

flere med seteleie....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

Lille gutten i magen vil ikke snu seg, han har ligget i seteleie i 7 uker og jm, legen min og legen på sykehuset trodde ikke han kom til å snu seg heller. Er veldig bekymret, for har en tattovering i korsryggen og har fått beskjed om at da får jeg ikke epidural:(

Har litt panikk nå, har bare 5 uker igjen til termin, og nå gruer jeg meg veldig.

Noen som har hatt setefødsel uten noe smertelindring?

Noen som har det på samme måte?

Er takknemlig for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei jippija!!

Jeg fant ut igår at småen min ligger i seteleie,kjenner igjen sparke "mønsteret" og vet han har lagt sånn lenge =(

Jeg har 4 uker igjen til mens termin.

Skal på ny kontroll hos legen min neste fredag,og da vil jeg ha en del svar!! Legen min har ikkeinformert meg om at han lå i seteleie,leste det tilfeldigvis på helsekortet mitt =(

Er du førstegangs eller flerfødende??

Dette er min nr 2.

Klem

Skrevet

Takk for svar 2sønnerSmå :)

Jeg er 1 gangsfødende, så gruet meg litt fra før av til fødselen, men når jeg fikk vite at han ligger i seteleie og ikke vil snu seg, fikk jeg rett og slett lettere angst.

Utrolig rart at legen din ikke sa noe til deg,kanskje han/hun tror babyen vil snu seg?uansett burde legen din informere deg. var din første fødsel setefødsel?

Skrevet

Seteleie her også. I tillegg sitter antagelig hodet fast i navlestrengen, så her blir det neppe setefødsel. Jeg fikk bedøvelse sist selv om jeg hadde tatovering i korsryggen, men den er liten da - det med tatovering har jeg forresten aldri hørt noe om . Spør legen neste gang da.

Har du forsøkt snuing? Både akupunktur og vanlig snuing hos gynekolog er greit å prøve, det kan jo hende alt ordner seg med det. Det er litt ubehagelig - som en litt heavy magemassasje, men det er fort overstått. Det kjedelige er overvåkningen etterpå så ta med lesestoff :-)

Ellers skal jo bekkenet måles ved evt setefødsel, og det er lege tilstede hele tiden ved en setefødsel, så du får veldig god oppfølging på det.

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor han ikke sa noe,han er litt rar.

Min første fødsel var en stjernekikker,så angsten sitter godt igjen etter den,enda det er 3 år siden nå så får jeg noia av å tenke på den.

Og jeg var tøffere enn toget før fødselen,pytt,det skulle gå kjempefint!! Ingen som visste at det var en stjernekikker da...

Skrevet

Hei på deg jippija:) Jeg fødte jenta mi i seteleie uten smertestillende i fjor, etter eget valg. Er ikke noe glad i medesiner osv. Men det gikk kjempegreit. Vondt såklart,men det er jo alle fødsler uansett. Er nå i uke 32,straks 33 og nå har jemmen denne lille rakkeren snudd seg med rumpa ned også. Og de tror ikke han snur seg igjen heller, så her blir det nok en setefødsel til uten smertestillende. Men det går nok bra det også.

Selv om du ikke kan få epidural, kan du sikkert få noe annet?

Ikke vær redd hvertfall, det kommer til å gå så bra så:) lykke til. Klem:)

Skrevet

Heisann!

Jeg hadde setefødsel for 1,5 år siden. Det gikk kjempe fint. De tok røntgen av bekkenet og sa jeg hadde gode mål. Og det du har hørt om epidural er helt feil. Jeg var selv bekymret pga tatovering i korsryggen, men da jeg spurte på sykehuset sa de at det ikke gjorde noe. Jeg fikk epidural og det anbefales ved setefødsler. Lykke til:-)

Skrevet

Hei! Jeg lurer bare på hvordan legen/jormor kan si til dere at de ikke tror babyen kommer til å snu seg riktig vei? Noen av dere har jo en del uker igjen.. Snuppa i magen ligger også i seteleie, men både lege og jordmor sa at hun kunne snu seg helt frem til uke 37... Er det feil? Jeg er i uke 34, og hun har vært i sete de siste to kontroller.. Siste kontroll var i uke 33. Jeg har en magefølelse på at ho ikke kommer til å snu seg, men trodde da det var en reel mulighet frem til uke 37? Eller har jeg misforstått? :-)

Skrevet

1 mann lå i seteleie, og jeg fikk da planlakt keisersnitt. Det er jeg utrolig glad for... Synes dere som velger å føde vanlig med barn i seteleie er knalltøffe!!

Jeg hadde ikke turt det, ikke for min egen del og ikke for barnets del.. Gutten min lå dobbelt, altså med rompe ned, hodet opp, og beine rett opp. Var ganske skeiv da han kom til kan du si :)

De skulle gentlig prøve å snu han, men det lot seg ikke gjøre da morkaken lå fram på magen og den kunne løsne vist de i d heletatt prøvde..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...