Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Vi var iallefall 10 stykker som skulle gå på bussen. Tre trappetrinn opp for å komme seg på for en dame med en søt liten gutt i barnevogn! Ingen tilbyr seg å hjelpe den stakkars damen, som prøver selv men ikke lykkes særlig godt. Jeg, gravid i uke 28+5, bekkenløsning med gangvansker, skinne på den ene armen, veske og pose tilbyr å hjelpe, litt høyt. Ingen reagerer, og jeg så den stakkars damen var motvillig til å motta hjelp fra meg som nesten ikke klarer å gå. Så jeg legger posene på den regnvåte bakken, og hjelper henne opp med vogna. Hun takker og bukker, men det er fullt på bussen, og vi må begge fram å betale! INGEN reiser seg... Ikke det at jeg forventer at folk skal reise seg, men når folk har tydelig vondt og problemer med å gå så er det vel folkeskikk og hjelpe til vel? Er jeg helt urimelig? Jeg er jo ung, men kan vel ha vondt fordi vel? Og den stakkars damen med vogna trengte jo også hjelp - henne kunne vel noen i allefall hjelpe? Skjønner at det faktisk er min egen feil at jeg er gravid, og hennes at hun har med vogn på bussen, men man viser vel gjerne litt omtanke likevel, eller...?
Underveis --> Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Overhode ikke urimelig! Jeg har personlig mistet helt troen på at mennesker generelt kan oppføre seg som folk og være hjelpsom og ta ting med det gode. Man er stort sett opptatt av seg selv, og holder stadig på med ansvarsfraskrivelser og en holdning til omverden som vitner om særdeles lite medmenneskelighet. Jeg kan være kip jeg også, men jeg forsøker da å vise et minimum av folkeskikk ja!
Peders mamma Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Slikt ser jeg ofte dessverre, jeg synes selv det er en selvfølge å hjelpe/flytte slik at folk som har barnevogn, stokk e.l kommer ser fram og får satt seg godt..folk generelt er veldig dårlig på å ta hensyn til hverandre !
Frk Marge Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 minner meg om da jeg gikk gravid i 7 mnd med yngstemann.... jeg mistet hjulet på bilen i fart. alt gikk bra, så etter at elstejenta hadde stoppet å hyle og adrenalinet mitt var roet seg littt ned gikk vi ut og fikk sett på problemet. vi stod da i kjørebanen med 3 hjul og manglet et hjul og en skjerm... én bil stoppet, en mann, som tilbød seg å ringe etter falken... JEG måtte ned en skråning på 10 m og hente dekket som hadde trillet ned i en bekk i bunnen, trille det opp grøfta igjen og lempe det inn bak i bilen... det hører med at jeg kjørte en ganske stor 4x4 som både hadde digre hjul og var høy å laste inn i... meg med diger mage og bekkenløsning måtte gjøre det, mens denne "snille mannen" var så vennlig å ringe etter kranbil grrrrr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå