Gå til innhold

Leser du bøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne er det jo mange slags mammaer - noen av oss skriver som yrke også ;)

Er det noen tema som du savner å lese om i romanform? Eventuelt, er det enkelte tema som kunne gjort deg MER interessert i å lese?

Hva synes du avgjør om en bok er god?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er altlesende, men jeg liker spesielt godt romaner som bygger på historiske skikkelser, men bare om forfatteren har gjort bra research slik at fortellingen virker troverdig. En annen sjanger jeg er glad i reiseskildringer, men helst om reisen like mye handler om hvordan mennesket forandrer seg som resultat av møtet med verden ...

Hva liker du å skrive da? Jeg skriver forresten selv, men kun faglitteratur for spesielt interesserte.

Skrevet

Pr nå jobber jeg som journalist, men kunne tenkt meg å skrive skjønnlitteratur. Har minst en roman i magen...

Kunne tenkt meg å skrive om problemstillinger for min generasjon, oss som vokste opp på 80-tallet, føler det mangler litt der?

Jeg vet det er vanskelig å bli antatt, men skrive vil jeg uansett ;-)

Skrevet

Ja, jeg leser bøker.

Tema er lite avgjørende for hva jeg velger å lese av romaner, og nei, jeg har ikke savnet noe romantema.

Vanskelig å definere hva som gjør en bok god. Godt språk er avgjørende, dessuten fortellerevne og evnen til å gi nye synsvinkler på noe.

Skrevet

Hvis du har lyst til å skrive om det så bør du det, og ikke noe annet du tror blir mer poppis. Bøker blir vel best når man skriver om noe som står ens hjerte nær. En roman leser man jo fordi man synes den er skrevet på en fengende måte, ikke fordi temaet er interessant sånn som med faglitteratur. Jeg gidder ikke lese romaner om noe bare fordi temaet er spennende, romanen må være spennende den og!

Skrevet

Jeg leser bok hver dag, både faglitteratur, romaner og lyrikk. Hva skriver du?

Det er ikke mye jeg savner, og jeg har uendelig mange bøker igjen å lese - også de jeg ikke las på grunnfaget før eksamen:) Men Gunhild Øyehaug sin måte å skrive på og tema er det første på lang tid som virkelig fanger min interesse. Gler meg til den nye boka ligger på nattbordet.

Hva som avgjør om en bok er god kommer an på hvilke forventninger jeg har - intensjonen jeg leser boken med. Krim er for meg oftes underholdning og jeg forventer ikke mer, og blir positivt overrasket om det er noe nytt. Leser jeg moderne litteratur forventer jeg nytenking og/eller at det gir meg noe å tenke på og setter fokus på sammenhenger jeg ikke selv har tenkt på. Klassikerene kan jeg lese med interesse for tiden eller et forfatterskap.

Norske kvinner er jo kjempe flinke til å lese:)

Skrevet

1 Jeg leser bøker.

2 Overrask meg! Gi meg noe nytt å tenke på.

Jeg gidder IKKE lese om andres sexliv.

3 Språk og uttrykksform. Lange, innfløkte setninger er nok til å få meg til å legge vekk ei bok.

Skrevet

For meg så er det stemningen boken skaper som er viktig. Det spiller ikke noen rolle hva temaet er så lenge man ikke får den gode stemningen av den.

Skrevet

Jeg savner skjønnliteratur om livet slik det er i dag. Mine barn, dine barn, x koner, felles barn, tidsklemma osv.

I tillegg er jeg glad historiske romaner og romaner om kvinner generelt uansett hva slags tidsepoke det er snakk om.

Skrevet

jeg hører 1-2 bøker i uka. savner flere Erlend Loe bøker

liker når bøkene gir meg en følelse av at jeg er del av noe større en meg selv. i tillegg er bøker med sjulte temaer om norges samfunn ofte veldig intresange

Skrevet

Nå begynner jeg å bli såpass gammel at jeg syns det er stas med bøker som handler om ungdomstid på 80 - tallet, gjerne med referanser til musikk. Med andre ord er det en glede med bøkene om Jarle Klepp til Tore Renberg.

Greier ellers ikke finne noen fellesnevner på bøkene jeg liker bortsett fra hva jeg anser som god fortellerevne og gjerne en vri som ikke jeg forventer.

Ønsker deg lykke til med skrivingen!

Skrevet

Jaaa:) Leser det jeg kommer over. Har alltid et par/tre bøker jeg holder på med, og noen som venter på tur:)

Har selvfølgelig noen favorittforfattere, men leser som sagt det meste. Finner stort sett bøker i de tema jeg ønsker å lese om, så savner ikke noe spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...