Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Ja det er et syte klage innlegg, men ble bare så skuffet i dag.. Har ventet og ventet på den fordømte UL i 6 uker, og trodde nok innerst inne jeg skulle bli satt frem litt pga jeg har så stor mage og mye liv der.. Den gang ei, jeg ble satt tilbake 2 uker, og fikk nesten ikke se noen ting på bildene. Med eldste fikk jeg flotte klare bilder i uke 13+2, men denne dama klarte ikke å få det til å ligne på en baby engang inni der ved 14+6.. Baby som lå litt keitete til også da, men. tror UL maskinen var ufattelig utdatert også, for hun hadde klart innsyn til rumperegionen, men sa rett ut at hun kunne ikke sjekke kjønnet fordi maskinen ikke greide det. Har iallefall et friskt og levende barn, og endelig en nogen lunde sikker termin. Bare så synd jeg nå har fått bekreftet at termin er midt i praksisperioden min, og at jeg mest sannsynlig bare kommer til å slutte på skolen pga det (Får ikke tilrettelagt praksis, og permiteres jeg så må jeg vente mer enn 1 år før jeg får begynt på igjen) Dette skulle være en gøy dag og ikke en drittdag
.:(HerQ):. Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Da er det ikke annet å gjøre enn å åpne lommeboka og kjøpe seg en UL til:) DA tenker jeg du blir mer fornøyd:)
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 ja det kan jeg virkelig anbefale.. hadde første UL på privatklinikk. var virkelig verd 800kr da var jeg 12 uker på vei. fikk kjempefine klare bilder. så navlestrenger, hjertet osv osv osv osv.. da vi var på ordinær UL på sykehuset da jeg var 19 uker på vei. da så vi nesten ikke noe.. ble egentlig litt skuffa, men vi visste jo at utstyret på sykehuset ikke er det beste.. men det var ikke så gammelt at hun ikke kunne se kjønnet da.. skal vi ta en ny privat UL på samme plassen så trenger vi ikke betale mer enn 500kr. har vært litt trangt med penger i det siste så det har ikke blitt noe av det.. men detter det penger i fanget på meg så er det ingen tvil
UnaH Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Drittdag!? Du burde være skjeleglad for et friskt og levende barn. Det er nemlig ikke alle som får positive nyheter på ultralyd. Jeg har selv opplevd det, og da betyr bilder og termindato lite. Var jeg deg ville jeg slutte å syte over bagateller, og heller glede meg over at du har et friskt barn!!!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Grunnen til at jeg sa det var en drittdag var , ja fordi forventningene mine ikke ble møtt, men det tåler jeg jo nå når det har lagt seg.. Men at jeg nå ikke har mulighet til å fullføre studiet jeg går på - og ikke kan fortsette før om 3 år (inkl dette året) lager temmelig mye bekymringer. Derav en drittdag, fordi jeg virkelig VILLE ta dette studiet og hadde funnet mit livsverk for å si det sånn. men har bestemt meg nå for å droppe ut, jobbe ufaglært og heller ta opp studiet igjen når det passer bedre. Må da være lov å ha bekymringer i livet selv om jeg har sett at hjertet i magen slår? Det blir definitivt ny UL om noen uker, men venter da til det er mere å se
birrisj05.02.09 Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Hæ, betaler man for UL på privatklinikk? Jeg er hos privat, er 25 uker på vei og har vært på UL 4 ganger. Har aldri betalt noe mer enn 50 kr for fem bilder jeg fikk på den "skikkelige" sjekken.. (hjertekamre, lunger, magesekk, hodeform, lårbein osv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå