Banshee Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Drar til Paris i 5 dager om en måned, to voksne og ei lita snelle. Hva må vi absolutt få med oss, utenom de selvfølgelige attraksjonene? Og hvor mye lommepenger bør vi regne tror dere?
Monajenten Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Lurer på det samme! Skal til Paris 1.-4. januar. Har fått tips av Siklerotte om å ikke kjøpe billig mat fordi det er mye dårlig mat der. Mener å huske at hun sa at man bør helst betale minimum 40 euro for en treretters. Da blir det jo en del penger på mat, så greit å beregne ekstra utenom det.
neekap Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Å så heldige dere er :-) Bodde der ett år for noen år tilbake og det er bare en helt fantastisk deilig by.. Det er MYE å se, og med 5 dager til rådighet rekker dere vel ikke stort mer enn de selvfølgelige severdighetene; Eiffeltårnet, Triumfbuen, Champs Elysees, Invalidedomen, Louvre osv osv.. Et tips, kjøp ukeskort på metroen, absolutt den beste måten å komme seg rundt på.. Kos dere med kafeene, rusle rundt i Latinerkvarteret. Kjøp ferske baguetter, deilige oster og rødvin og ha piknik i Luxembourg-parken :-) Lucky you !! Bois de Bologne er også en fin park/skog å rusle rundt i, men den er stor! Og hold dere unna den etter det er mørkt.. Versailles er også vel verdt et besøk.
Banshee Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Gleder meg som en unge jeg ja ) Hvordan er været i nov/des forresten?
neekap Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Været kan være alt mulig.. Surt og kaldt, regnvær, snø men også varmt og deilig.. Hvor skal dere bo da?
Banshee Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2008 Vi skal bo i Montmartre distriktet. Veldig flott hotell som vi har fått anbefalt )
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Vi skal også til Paris om en måned....gleder meg veldig. Jeg satt og lette en hel dag på internett etter ett sjarmerede hotell....håper vi har funnet det og at bildene ikke lyver....valgte heller og betale litt mer.... Så nå driver jeg å leter på intrenett for å se hva vi kan fylle dagene med... en formiddag er booket til å være vigsel på ambasaden. Resten blir vel og suse for oss selv. De som vier seg har større barn og det var eurodisney som står i fokus der.
Gjest Siklerotte Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Du kan ikke lure på det samme når jeg allerede har gitt deg masse tips da, Mona! Dessuten bør du vel ta det med maten med en klype salt - jeg ER jo kresen, så jeg synes mye mat som andre kanskje synes er grei er dårlig. Men i Paris er det definitivt mye drittrestauranter som ligger på rekke og rad og det er en liten idé å ikke gå på de restaurantene som reklamerer for veeeldig billig mat. Alt fra 20 + skal nok være ganske greit altså, alt etter hva du forventer.
lille_my:) Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Ikke spis i de typiske turist omraadene, maten er ikke noe god kvalitet! dere burde se place de vosges, pompedieu (er moro for tulla deres ogsaa for det er mange gatekunstnere etc. der). champs elyssee er overdrevet, ville sett det, men ikke tilbragt mye tid der! for aa se de 'typiske' turist attraksjonene ville jeg rett og slett tatt en av turistbussene der, dere kommer til aa kaste bort mye tid for aa finne de paa egen haand(de kan dere jo oppe av og paa som det passer dere, noe ermerspennende enn annet), og det kan bli kjedelig for tulla deres. de gaar fra eiffel taarnet, saa da faar dere tatt turen opp der i samme slengen! ta ogsaa en sightseeing med baattur paa seinen, det er fantastisk flott (disse gaar ogsaa fra eiffel taarnet). dra til sacre coeur paa kvelden, flott utsikt over hele paris, kunstnere over alt (er en turist magnet, men allikevel mye sjarm) ofte med live musikk utenfor kirken!! om dere er intereioerinteresserte er det et stort antikkmarked ved port de clingencourt, verdt aa sjekke ut, men ikke i et veldig trygt omraade av paris, der har de masse kule vintage klaer ogsaa! vet ikke hvor gammel tulla deres er, men hvorfor ikke en dag i disneyland? ligger jo rett utenfor paris, rer A gaar dit! ellers maa jeg jo si at alle arrondissementene i paris har sin sjarm, saa dere kommer til aa kose dere! men kan ikke faa sagt mange nok ganger at det aa dra fra turist attraksjon til turist attraksjon paa egen haand ikke er noe vits i naar dere skal vaere der kort tid, kjenner saa altfor mange som foeler at det bare ble et maratonloep de dagene de var der for aa rekke aa se alt! de bussene (vet det er litt harry) gir dere stor frihet til aa se tingene akkurat saa lenge dere har lyst til! metroen er ikke tilrettelagt med eiser etc. hvis dere skal ha med vogn, saa belag dere paa mye baering! er saa mye annet ogsaa, kommer ikke paa noe mer i farten! og stavingen paa stedsnavnene er sikkert ikke 100 prosent korrekt, er en stund siden jeg bodde der:) kos dere masse!
lille_my:) Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 glemte aasi at da er dere der sikkert naar galleries lafayettes har julelysene sine oppe, som er helt magisk:) det burde dere se:) lommepenger: hva dere gjoer det til:) det kan vaerebillig, og det kan vaere saa altfor dyrt:) he he
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Fant dette... Ellers, noe av det beste med plasseringen var at det låg veldig nære en gate som heter rue Cler. http://www.mapquest.com/maps/map.adp?addre...R&cid=lfmaplink I denne gaten var det mange, veldig koselige butikker og kafeer. Slakter, sjokoladebutikk (http://www.daskalides.com), vinbutikker, delikatesse, brasserier, olivenbutikk +++. Alt mulig godt. Vi oppdaget denne gaten den nest siste dagen vi var der, og det var dumt for vi skulle gjerne ha vært der mer. Vårt inntrykk var at dette var en gate der de innfødte gikk. Siste kvelden spiste vi på et kjempekoselig brasserie der. Ellers så har L'Open tours stoppested rett ved hotellet. L'Open tours er busser som kjører i ulike ruter rundt i byen. Man kan kjøpe pass og farte rundt omkring i byen ved og hoppe av og på busser. Det koster mer en metro, men med tanke på at en får sett byen mens en reiser, syns vi virkelig det var verdt det. Det var også deilig å sitte oppe i andre etasje i frisk luft. http://www.paris-opentour.com/ . Rutene krysser hverandre og en kan hoppe fra en buss over til en annen på bestemte ruteplasser. Det var ikke vanskelig å skjønne rutesystemet. Anbefaler ellers et besøk i tour montparnasse. 56 etasjer høyt, utsikt over hele byen. Og i motsetning til Eiffeltårnet - ingen kø. http://www.tourmontparnasse56.com/uk . Det var også mye billigere å komme inn der enn Eiffeltårnet, og utsikten er fantastisk. Vi fikk rabatt pga Open Tour billetten vår.
Banshee Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. oktober 2008 Takk!! ) Tror jeg må kjøpe meg en guidebok i tillegg, syns jeg hadde god nytte av å studere den litt i forkant når jeg var i London hvertfall ;o) Fransken min er bare sååå rusten også nå da, jeg skal vel få brynet meg litt tenker jeg! *ler*
OsloMor Skrevet 21. oktober 2008 #14 Skrevet 21. oktober 2008 Kanskje meg, for det skal jeg også om en mnd;).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå